صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی ارزشمند و شروع تخم‌ریزی آن به مدت دو ماه از 25 مرداد تا 25 مهر ماه در استان بوشهر ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 15 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، بیژن ساسانی‌پور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت صید آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو از ۱۷ مرداد ماه در استان آغاز شده است، اظهار داشت: در این راستا ۹ هزار صیاد با استفاده از شناور قایق و لنج به صید این آبزیان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حفظ ذخایر آبزیان در زیستگاه‌های مختلف خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار دارد گفت: در این راستا صید میگو در خلیج فارس با کشتی صنعتی در راستای حفظ ذخایر آبزیان ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت صید ماهی شیر در خلیج فارس گفت: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلات و بر اساس تصمیم‌ها و مصوبه‌های دهمین اجلاس کمیسیون منطقه شیلاتی، صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی ارزشمند و شروع تخم‌ریزی آن به مدت ۲ ماه از ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهر ماه در استان بوشهر ممنوع است.

ساسانی‌پور در ادامه از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر خواست در راستای اجرا هرچه بهتر طرح ممنوعیت صید ماهی شیر، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر خودداری کنند.

وی افزود: در بازه زمانی تعیین شده ممنوعیت صید ماهی شیر، نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان انجام و با متخلفین برخورد می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار