سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت:هر کاروان که مرز خسروی را برای عبور انتخاب کند به ازای هر زائر وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مسئول کاروان ارائه می شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 18 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر عبدالوحید محمدی با اشاره اهمیت توجه به گردشگری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه در حوزه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، زیارتی، سلامت و دفاع مقدس ظرفیت‌های بسیار بالایی داشته و به لحاظ تنوع آب و هوایی مکان بسیار مناسبی برای گردشگران است.

وی افزود: با وجود پتانسیل‌های پنجگانه استان کرمانشاه در حوزه گردشگری اما آنطور که باید از آن استفاده نشده و در صورت عدم برنامه مناسب مرکزیت این استان در برخی از حوزه‌ها را به زودی از دست خواهد داد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه به دلیل درگیری در جنگ و بیش از ۱۶ سال درگیری بازسازی مشمول عقب ماندگی‌های بسیاری شد و امروز برای ارتقا جایگاه خود نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها است.

محمدی گردشگری را پیشران توسعه استان کرمانشاه دانست و گفت: با توجه به آمار بیکاری این استان باید به حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار بیشتر توجه شود و از ظرفیت‌های خود برای رفع این معضل و توسعه استان استفاده کند.

وی همچنین به موقعیت استان کرمانشاه در ایام اربعین با وجود مرز خسروی اشاره و تاکید کرد: اربعین موقعیت بسیار خوبی برای آشنایی زائران با استان کرمانشاه و معرفی محصولات فرهنگی و صنایع این استان خواهد بود که بر همین اساس برپایی غرفه‌ها در کنار هر موکب را داشته باشیم.

محمدی همچنین در پایان به برقراری تفاهم نامه با برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، گفت: هر کاروان که مرز خسروی را برای عبور انتخاب کند به ازای هر زائر وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مسئول کاروان و هر تور گردشگری نیز گردشگران خود را به کرمانشاه بیاورد در مقابل هر گردشگر ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار