دبیر اجرایی دومین همایش ملی شهر الکترونیک گفت: ایجاد باور در مردم اصل اساسی در تحقق شهر الکترونیک است که دانشگاه‌ها نقش اساسی در این فرآیند دارند.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 17 October 2015
دبیر اجرایی دومین همایش ملی شهر الکترونیک گفت: ایجاد باور در مردم اصل اساسی در تحقق شهر الکترونیک است که دانشگاه‌ها نقش اساسی در این فرآیند دارند.

به گزارش فارس، محمدمهدی شیرمحمدی در حاشیه دومین همایش ملی شهر الکترونیک که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تحقق یک شهر الکترونیک باید بتوانیم 20 رشته شامل محیط‌زیست، حقوق، مدیریت و... را هماهنگ کنیم.

وی با بیان اینکه باید این حوزه را به‌ منظور فعالیت در بخش‌هایی چون زباله‌های الکترونیکی، جرائم رایانه‌ای، پلیس الکترونیکی و دولت الکترونیک همراه کرد، افزود: رشته باستان‌شناسی هم در سال جاری در همایش شهر الکترونیک گنجانده شد زیرا این رشته می‌تواند در حوزه‌هایی همچون باستان‌سنجی الکترونیک، نظارت تصویری و نظارت برمبنای فناوری اطلاعات در مکان‌های باستانی کاربرد داشته باشد.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی شهر الکترونیک با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ایجاد فضای بین‌رشته‌ای است، تصریح کرد: در حوزه شهر الکترونیک به دنبال عملیاتی کردن حدود هفت برنامه هستیم که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ توسعه زیرساخت‌ها و تولید علم اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این راستا باید مشکل شهرهای الکترونیک به ویژه در حوزه زیرساخت‌های فیزیکی و دیتاسنترها را برطرف کنیم.

شیرمحمدی با بیان اینکه مردم باید به شهر الکترونیک اعتقاد پیدا کنند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف دانشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و باید بتوانند این باور را میان مردم ایجاد کرده و آنان را برای استفاده از خدمات شهر الکترونیک ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه در این همایش فرآیند کاوی در شهر الکترونیک برای نخستین بار مطرح شد، گفت: بر اساس این بحث باید برخی از فرایندهای بسیار طولانی، وقت‌گیر و هزینه‌بر در برخی از سازمان‌ها را که با سرعت فناوری اطلاعات همخوانی ندارد حذف و به صورت مستمر قوانین و برنامه‌ها را به‌روزرسانی کرد.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی شهر الکترونیک با بیان اینکه باید برای تحقق شهر الکترونیک منابع مالی را تعریف کرد، افزود: این منابع را می‌توان از داخل شهر تأمین کرد چراکه این مباحث سودآور بوده و از لحاظ اقتصادی توجیه اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: مردم باید از نحوه دریافت و استفاده از خدمات الکترونیکی آگاه باشند و به همین دلیل توسعه سیستم‌ها و اطلاع‌رسانی در برنامه‌ها قرار گیرد و با اتصال نگاه برنامه‌های شهر الکترونیک با مبانی علمی دانشگاه‌ها می‌توان گام‌های موثری برداشت.

شیرمحمدی اظهار کرد: 180 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 29 مقاله انتخاب و ضمن آنکه در طول همایش ارائه شد در مجلات معتبر بین‌المللی نیز چاپ می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار