مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان :
تابناک هرمزگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه در سالجاری ۳۰ هزار نفر تعهد اشتغالزایی داشتیم، عنوان کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز محقق شده و در بین استان بالانشین جدول تعهدی اشتغال در سطح کشور هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 27 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بابت اطلاع رسانی اخبار حوزه اداره تعاون کار تقدیر و تشکر می کنم و هفته دولت و تعاون را به همه مردم تبریک عرض می نماییم و امیدوارم گره گشای مشکلات مردم باشیم.

وی افزود: در بخش صنایع نفتی و در راستای وظایف کاری اداره کار و تعاون با دستور استاندار محترم جذب از کانال اداره کار مصوب شد.در جلسه گذشته برای جذب نیروهای بومی دو‌مصوبه برای حوزه مکران در نظر گرفته شده است که ازطریق آزمون ها توسط دستگاه ها و شرکت ها و ثبت نام در سامانه جستجوی اشتغال فرمایی با هماهنگی وزارت کار می توانند با ثبت نام نیروهای بومی نام‌نویسی و از طریق ملی جذب شوند. در سامانه جستجو شغل که جذب هشت هزار نفر در پالایشگاه نفت بندرعباس  صورت گرفت  و اولین بار است با این حجم بالا انجام شد مورد تقدیر و حمایت از سوی وزارت خانه واقع شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان  با اشاره به آمار افزایش و کاهشی در اشتغال در کل استان در سال گذشته، اعلام کرد:  50هزار و 700 نفر با کدملی ثبت در سامانه جستجو ثبت نام و صحت سنجی شده است که در سال ۱۴۰۲در رتبه سوم کشور و جز سه استان برتر در کاهش نرخ بیکاری بوده ایم که امسال به نرخ ۱۲/۱درصد نرخ بیکاری در فصل بهار رسیدیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بازرسی ها ۳۴درصد نیروی کار خارجی شناسایی  و ۹۴درصد جایگزین کردیم .

معین وزیری گفت: در دولت سیزدهم سیزده هزار پروانه مشاغل خانگی  صادر شد که ۱۴۰۰درصد پیشرفت داشتیم و همچنین در سال گذشته ۱۰۴درصد پرداختی تسهیلات از محل مشاغل خانگی در هرمزگان پرداخت نموده ایم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: به مناسبت هفته تعاون و کار در حوزه ملی هفت طرح‌ در استان هرمزگان در نظر داریم که در روز تعاون طرح آبزی گستر شریفی هرمزگان بصورت ویدیوکنفرانسی توسط وزیر محترم و با حضور معاون وزارت در شهرستان پارسیان افتتاح خواهد شد.

معین وزیری با ذکر اینکه طرح کالابرگ یک مصوبه ملی بصورت پایلوت در هرمزگان انجام شد،گفت: در استان هرمزگان کالابرگ بالغ برسیصدو‌بیست میلیارد تومان خریداری شده است که دوهزار ترمینال و ۸۷فروشگاه زنجیره ای و۱۷۰۰فروشگاه خرد است که بیشترین اقلام خریداری برنج و روغن و کمترین گوشت است،  و همچنین اعتبارسنجی و آزمون صحت خانوارها توسط سامانه رفاه ایرانیان دهک ها سطح بندی وتعیین می گردد.

وی  در جای دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مجتمع کشتی سازی و فراساحل بابت یکی و دو شرکت از زیر مجموعه های کشتی سازی که انحلال پیدا کرده اند قول داده اشت که حق الزحمه کارگران و‌معوقات پرداخت شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: تعیین و تکلیف مدیران کار و اشتغال در مراکز منطقه آزاد منطقه ویژه خلیج فارس ،منطقه ویژه کیش ،منطقه‌ویژه پارسیان مشخص شده است و فقط حوزه قشم هنوز مشخص نشده است .بر این اساس یک تفاهم نامه در دبیرخانه مناطق آزاد و وزرات خانه‌بسته شده است که از طریق منطقه آزاد باید گزارش به وزارت کارو تعاون پرداخت کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: میانگین رسیدگی اختلافات کارفرمایان و کارگران را از ۵۳ روز به ۱۰روز با حداکثر حضور افراد کمیته رساندیم که رتبه اول کشور در پاسخگویی و رسیدگی سامانه روابط کار را کسب نمودیم که بزودی تا پایان شهریور ماه اپلیکشن در دسترس همه شهروندان بگذاریم تا کلیه خدمات از یک درگاه باشد.

معین وزیری ضمن تشکر از انجام مسئولیت های اجتماعی نفت پالایش بندرعباس، گفت: هنرستانی توسط پالایشگاه نفت بندرعباس در سال گذشته تاسیس شده است که کارگاه های تخصصی جواهرسازی با جذب نیروهای متخصص با هزینه خودشان در حال آموزش هستند و حتی دو شرکت نفتی و فولادی با بورسیه کردن نیروهای تخصصی در حال انجامند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: براساس گزارش عملکردی سه ماهه سال ۱۴۰۲ که از طریق سامانه شغل ثبت نام نمودند بالغ بر 5هزار و 300 شغل مشخص شده اند که براساس کدملی ۷۶درصد بومی و ۱۴درصد با همین محوریت غیر بومی نام‌نویسی کردند که با جزییات بیشترتقسیم بندی کنیم : آقایان ۷۱درصد و بانوان ۲۹درصد با ترتیب رتبه تحصیلی ۳۷درصد زیردیپلم،۴۶دیپلم،۳درصدفوق دیپلم،۱۱درصد لیسانس و یک درصد فوق لیسانس و دکترا نیز در سامانه رده بندی شده اند.

معین وزیری در پایان گفت: بعداز ثبت نام از طریق درگاه ،سه نوع نظارت انجام می شود که در مرحله اول شهروندان بعداز ثبت نام پیامک دریافت و باید تاییدیه انجام دهند و در مرحله دوم با تماس تلفنی از طریق رایتل مشخصات جامع تر در خصوص درخواست شان خواهد شد و در مرحله سوم از طریق دستگاه و نمایندگان تعاون و اداره کار بازدید آنی صورت گرفته و لوکیشن را ثبت می کنند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار