هم زمان با روزهای هفته دولت در منطقه آزاد قشم؛
تابناک-معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بندر بهمن با ارزش روز بالغ بر 7.700 میلیارد ریال، هم زمان با روزهای هفته دولت در جزیره به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 28 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از قشم، سیدمحمد قدسی با اشاره به این مطلب که توسعه بنادر، راهبردي موثر در توسعه اقتصاد دریامحور است، گفت: بر همین اساس یک پست اسکله ۱۰ هزار تنی و یک پست اسکله ۵ هزار تنی به طول 360 متر در بندر بهمن احداث شد.
وی همچنین از لایروبی حوضچه بهمن خبر داد و افزود: این اقدام به منظور بهره برداری بهتر از فضای حوضچه با حجمی معادل 1.1 میلیون متر مکعب، در عمقی با کمینه 7.5 و بیشینه 9.2 متر در دهانه ورودی و فضای داخلی حوضچه به انجام رسیده است.
به گفته قدسی، امروزه بالغ بر 90 درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود و ارزانی و حجم بالای تبادل کالا در این حوزه باعث شده حمل و نقل دریایی و راه هاي آبی و به تبع آن بندرها از توجه ویژه اي برخوردار باشند.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با توجه به رویکرد دریاپایه دولت و از طرفی صادرات محور بودن کالاهای تولیدی در قشم، بندرها برای جزیره، دروازه ای رو به تجارت جهانی خواهند بود و سعی ما افزایش این ظرفیت است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار