رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: میانگین آمار صلح و سازش در کشور 43 درصد و در استان قزوین 53 درصد است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 03 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد حیدری اظهار کرد: مجموعه قضایی و شعب شورای حل اختلاف ضیاء آباد در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه برای نیل به اهداف ترسیم شده اقدامات مناسبی در شعب حل اختلاف به اجرا گذاشته و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین در این زمینه موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: مجموع تعداد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف ضیا آباد در ۵ ماهه گذشته ۷۷۴ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۷۶۳ پرونده است که در نوع خود یک عملکرد بی‌سابقه در کشور می‌باشد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین ضمن تقدیر از خدمات رییس و کارکنان حوزه قضایی و شورای حل اختلاف این حوزه قضایی، گفت: مردم ضیاء آباد با بهره گیری از الگو‌های فرهنگ، ایثار و شهادت مفاخری، چون آیت اله ضیا آبادی و شهید لشگری بار دیگر نشان دادند که نه تنها در زمینه ایثار و شهادت بلکه در زمینه صلح و سازش هم با توجه به تاکید دین مبین اسلام در تحقق صلح و سازش بین مردم، پیش قدم می‌باشند.

حیدری بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با رشد ۳ درصدی آمار صلح و سازش در این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در ۵ ماهه سال جاری حوزه قضایی ضیا آباد با ثبت عملکرد ۹۹ درصدی رتبه نخست استان و ممتاز کشور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین آمار صلح و سازش در کشور ۴۳ درصد و در استان قزوین ۵۳ درصد بوده و این حوزه قضایی با عملکرد ۹۹ درصدی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار می‌باشد.

حیدری بیان کرد: با توجه به همین گزارش شهرستان قزوین نیز با عملکرد ۶۲ درصدی در صلح و سازش پروند‌های ورودی به شورای حل اختلاف رتبه دوم استان را کسب کرده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه اکثر حوزه‌های قضایی در استان عملکرد خوبی در رسیدگی به پرونده‌ها و صلح و سازش آن‌ها دارند، اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در گره گشایی از مشکلات جامعه ضمن افزایش سرعت رسیدگی به پرونده با کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی مواجه شویم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار