رئیس پلیس گردشگری استان کرمان گفت: برگزاری تورهای غیر مجاز گردشگری یک معضل برای گردشگری استان شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 13 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، مهدی معنویان با اشاره به اینکه در دهه کرامت سال گذشته، پلیس گردشگری استان کرمان با همکاری دفتر گردشگری کبوتران حرم راه‌اندازی شد، اظهار داشت: استان کرمان بعد از استان اصفهان دومین استان کشور است که پلیس گردشگری آن راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: هدف از تاسیس پلیس گردشگری در استان را حمایت از حقوق دفاتر گردشگری، برخورد با گروه‌ها و تور‌های غیر مجاز که در فضای مجازی فعالیت دارند، جلوگیری از فعالیت راهنمایان تور که فقط مجوز می‌گیرند و تبلیغات خودشان را انجام می‌دهند، حمایت از حقوق توریست و دیگر موارد برشمرد.

معنویان بیان داشت: از ابتدای تاسیس پلیس گردشگری استان تا کنون با ۲۴ نفر از مجریان تور‌های غیر مجاز گردشگری برخورد شده و پرونده‌های این متخلفان به مراکز قضائی شهرستان‌های سیرجان، جیرفت و کهنوج و ... برای رسیدگی به مراحل قضایی ارجاع داده شده است.

رئیس پلیس گردشگری استان کرمان گفت: برخورد با تور‌های غیر مجاز گردشگری در طول یکسال اخیر موجب کاهش برگزاری این تور‌ها در سطح استان شده است.

وی تصریح کرد: پلیس گردشگری فعلا در خود شهر کرمان راه‌اندازی شده و ادرات میراث فرهنگی شهرستان‌های استان به‌عنوان پلیس گردشگری افتخاری با ما همکاری دارند و رابط ما با دستگاه قضائی در شهرستان‌ها هستند.

معنویان تاکید کرد: بیشترین تور‌های غیرمجاز که در سطح استان برگزار می‌شود مربوط به تور‌های زیارتی است.

وی افزود: از خانواده‌ها درخواست داریم با تور‌هایی سفر کنند که آدرس ثابت، دفتر کار مشخص و تلفن ثابت داشته باشند.

رئیس پلیس گردشگری استان کرمان گفت: پلیس گردشگری استان کرمان یک مجموعه خصوصی است که تحت نظارت میراث فرهنگی استان فعالیت می‌کند.

معنویان متذکر شد: از دستگاه قضائی استان درخواست داریم، پرونده متخلفانی که از سوی پلیس گردشگری به آن‌ها ارجاع داده می‌شود را در اسرع وقت رسیدگی کنند. چراکه تور‌های غیر مجاز گردشگری یک معضل برای گردشگری، استان شده‌اند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار