رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد از برگزاری دومین جشنواره ملی گردو در این شهر تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 24 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، ابراهیم عبدی، رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی گردو در شهر سهرورد در روز‌های ۱۲ تا ۱۴ مهرماه اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال متوالی به همت شورای اسلامی وشهرداری سهرورد با همکاری سپاه استان و میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه در نظر داریم برنامه‌های متنوع فرهنگی و سرگرمی و با غرفه‌های مختلف برگزار کنیم، افزود: ان‌شاالله که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای ملت عزیز ایران اسلامی و میهمانان گرامی باشیم.



وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار سهرورد و نیز مساعدت فرماندار خدابنده و مسئولان استان و در برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: به هر میزان که نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدام کنیم، به همان میزان برای منطقه آورده خواهیم داشت.

عبدی با بیان اینکه در سال گذشته نخستین دوره جشنواره گردو با استقبال خوب مردم و گردشگران برگزار شد، افزود: شهر تاریخی سهرود یکی از بهترین مناطق برای گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی است و همه تلاش شورا و شهرداری معرفی این منطقه تاریخی است.

رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد خاطر نشان کرد: شهر سهرورد بیش از ۵۲۰ هکتار باغ گردو دارد که پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۳ هزار تن گردو برداشت شود.

گفتنی است، محصول گردوی سهرورد از جمله محصولات مرغوب این منطقه است که علاقه‌مندان زیادی در بین مردم دارد.

محصول گردوی سهرورد به دلیل کیفیت و مرغوبیت علاوه بر مصرف داخلی استانی به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.



شایان ذکر است، شهر سهرورد در شهرستان خدابنده استان زنجان قرار دارد و جنگل‌های زیبا و طبیعت زیبای سهرورد و کرسف، بقعه امامزاده قاسم (ع)، منطقه باستانی دژالریج، کتیبه سنگی یازلی داش، قلعه کیوان، آبشار زیبای شارشار، کوچه باغ، منطقه نمونه گردشگری، خانه‌ای تاریخی شیخ اشراق از آثار ارزشمندی است که پذیرای گردشگران است.

گفتنی است، شهر سهرود زادگاه شیخ شهاب‌الدین سهروردی از بزرگترین فیلسوفان جهان اسلام و سر سلسله حکمت اشراقی در فرهنگ اسلامی است. درباره سهروردی گفته‌اند همانطور که فردوسی زنده‌کننده زبان فارسی است، او احیاکننده فکر و حکمت ایران پیش از اسلام در دوران اسلامی و پایه‌گذار جریان فلسفی حکمت اشراق است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار