هفتمین جشنواره «کهن آوا‌های تنبور و موسیقی کُردی» از امروز پنجشنبه ششم مهر ماه به مدت ۲ روز در روستای بان‌زلان شهرستان دالاهو آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 28 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان صبح روز پنجشنبه مقام نوازی و بداهه نوازی جوانان و در بعدازظهر همین روز مقام نوازی نونهالان و جوانان اجرا می‌شود و در صبح روز جمعه مقام نوازی نوجوانان و آیین اختتامیه این دوره از جشنواره ساعت ۱۷ روز جمعه هفتم مهر ماه برگزار می‌شود.

موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو هفتمین جشنواره موسیقی «کهن آوا‌های تنبور و موسیقی کُردی» را ششم و هفتم مهر ماه امسال در این خانه واقع در روستای بان‌زلان، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه برگزار می‌کند.

پاسداری و حفظ موسیقی باستانی تنبور و دیگر آوا‌های کهن کرُدی، شناسایی، معرفی، تشویق و راهنمایی استعداد‌های جوان، سپاسگزاری و قدردانی از استادان پیشکسوت تنبور و سایر موسیقی‌های کهن کُردی، تشویق و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در جهت حفظ فرهنگ و هنر بومی خود از اهداف این جشنواره است.

خانه تنبور، یک مرکز فرهنگی هنری غیردولتی است که به همت «علی اکبر مرادی» از اساتید موسیقی و چهره ملی ایران اهل کرمانشاه در مدت زمانی به طول ۱۰ سال در روستای بان‌زلان گوران بنا نهاده شده است. روستای بان‌زلان در ایل گوران و بخش گهواره و شهرستان دالاهو و در استان کرمانشاه قرار دارد.

هدف از تأسیس این خانه، معرفی، آموزش، شناسایی و حفظ و نگهداری ساز تنبور و فرهنگ مرتبط با آن است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار