مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری بیش از 40 برنامه متنوع به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 28 September 2023

به‌گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۲۷ سپتامبر مصادف با پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری، آغاز مسیری تازه برای صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» اعلام کرده است.

وی بیان کرد: هدف از گرامیداشت چنین روزی افزایش سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری مسئولانه و سفر‌های هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

ساوری اضافه کرد: امسال بیش از ۴۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان این حوزه، تور‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از این تعداد برنامه، ۱۴ مورد مربوط به بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری در استان است.

وی گفت: برگزاری ۹ کارگاه آموزشی متناسب با شعار سال گردشگری توسط مؤسسات آموزشی گردشگری استان و ادارات شهرستانی، مسابقه نقاشی، برپایی جشنواره‌های مختلف در مزارع گردشگری و تجلیل از فعالان گردشگری استان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری سال جاری است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار