مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:اصلاح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مرکزی ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 14 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان امروز 22 مهر 1402 در حاشیه بهره‌برداری از یک رستوران بین‌راهی توریستی به مناسبت هفته فرهنگی ساوه گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای مرمت آثار تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی از محل منابع استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود مبالغی نیز از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان مصوب شود که با احتساب آن کل اعتبارات استان به بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال می‌رسد افزود: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه حوزه مرمت، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی تخصیص یافت.
مرزبان افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ در ۱۲ شهرستان استان اجرای ۵۷ طرح مرمتی آثار باستانی، ۱۵ طرح گردشگری در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون تمام طرح‌های مرمتی و ۱۰ طرح گردشگری به اتمام رسیده و بقیه در حال انجام است.
او گفت: همچنین در حوزه توسعه فعالیت‌های صنایع‌دستی نیز برگزاری دوره‌های آموزشی و احداث بازارچه صنایع‌دستی نیز انجام شده که هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار