رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از اجرای حکم قلع و قمع باغات غیرمجاز در عرصه تپه باستانی سراب صحنه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 17 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سعید بروشان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه گفت : با دستور ویژه دادستان شهرستان صحنه اجرای حکم قلع و قمع باغاتی که در عرصه تپه تاریخی سراب بدون مجوز احداث شده بودند، اجرا شد.

رئیس میراث فرهنگی صحنه گفت: خوشبختانه دادستان شهرستان به صورت جدی پیگیر موضوعات میراث‌فرهنگی است و همواره با حمایت ویژه در مسائل آسیب رسان به میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان ورود می‌کند.

وی افزود: ریاست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صحنه با اداره میراث‌فرهنگی در تمامی زمینه‌ها تعامل بسیار مناسبی دارد که شایسته تقدیر است.

بروشان ادامه داد: در حوزه حفاظت از آثار تاریخی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده استفاده می‌کنیم.

رئیس میراث فرهنگی صحنه گفت: قطعا با تخریب‌گران و کسانی که به عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان تعرض کنند، با پشتوانه دستگاه قضایی بدون مماشات برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی متعلق به همه مردم است، افزود: باید همه توان خود را بکار بگیریم تا آثار تاریخی که به عنوان امانت در دست ما است را به درستی حفظ و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

بروشان تصریح کرد: مردم به عنوان مالکان آثار تاریخی باید در کنار ما به حفاظت از این آثار کمک کنند و اجازه تعرض به آثار تاریخی را ندهند و با ارسال گزارشات مردمی ظرفیت‌های قانونی را برای برخورد با تخریب کنندگان یاری دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار