فرماندار ویژه شهرستان ری ‌گفت: ‌یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ‌توسعه کارآفرینی و مشاغل خانگی است که تأثیر قابل توجهی در تقویت سبد کالای خانوارها خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 17 October 2023

به گزارش تابناک تهران، در سومین روز از هفته فرهنگی ری، "گذر فرهنگی بخش قلعه نو" و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنری شهرستان ری ‌در محوطه تاریخی تپه میل و آتشکده ری با حضور جمعی از هنرمندان و کارآفرینان بخش قلعه‌نو برگزار شد.

مهدی باب‌الحوائجی در حاشیه بازدید از گذر فرهنگی بخش قلعه‌نو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته فرهنگی ری فرصت مغتنمی است که تولیدات فرهنگی اهالی بخش قلعه‌نو به بازدیدکنندگان عرضه شود.

وی افزود: اغلب غرفه‌داران این نمایشگاه بانوان بودند و درخواست‌هایی جهت تهیه ملزومات توسعه کار خود داشتند با توجه‌ به اهمیت نشر و گسترش این مشاغل حمایت‌هایی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: قطعاً یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم که در شهرستان ری نیز پیگیر اجرای آن هستیم توسعه کارآفرینی و مشاغل خانگی است که تأثیر قابل توجهی در تقویت سبد کالای خانوارها خواهد داشت.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی کمک شایان توجهی در رفاه اقتصادی، تحرک بخشی و ارتقای سطح خانواده‌های کارآفرین خواهد کرد.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: بانوان کارآفرین و هنرمند شهرستان ری از تسهیلات، خدمات و مصوبات کارگروه اشتغال در فرمانداری شهرستان ری در جهت توسعه اقتصادی بهره‌مند خواهند شد.

حسینی سرپرست شهرداری قلعه‌نو با اشاره به برگزاری نمایشگاه در محوطه تاریخی تپه میل و آتشکده ری اظهار داشت: گذر فرهنگی بخش قلعه‌نو به‌منظور نمایش و عرضه دست‌سازهای هنرمندان و کارآفرینان این بخش برگزار شد.

وی افزود: محوطه تاریخی تپه میل و آتشکده ری اثر ارزشمند باستانی است که در محدوده شهر قلعه‌نو واقع شده و با برگزاری چنین جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی در این محوطه تاریخی به شناساندن این اثر نیز کم خواهد شد.

سرپرست شهرداری قلعه‌نو در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بخشی از ظرفیت هنری و فرهنگی بانوان بخش قلعه‌نو در ایجاد اشتغال خانگی که به‌صورت زنجیره‌ای فعالیت دارد به نمایش گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار