کد خبر: ۱۱۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 17 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: سوادکوه ظرفیت بالایی در بخش گردشگری دارد که برای توسعه اقتصادی شهرستان این بخش فعال خواهد شد.

احمد توکلی در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه، این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در جاده سوادکوه حد فاصل تهران به قائم‌شهر، سفر بالایی از جاده این شهرستان انجام می‌شود، اظهار کرد: در پیک سفر به مازندران، تردد از این شهرستان به چند برابر می‌رسد و همچنین بخش اعظم زائرین علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) نیز از این مسیر عبور می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سوادکوه به دلیل برخورداری از مواهب الهی نظیر کوهستان، روستایی ییلاقی خوش آب‌هوا، آبشار، جنگل، مراتع و دیگر جاذبه ها از ظرفیتی برخوردار است که بسیاری از مناطق کشور از آن محروم هستند، افزود: در کنار جاذبه‌های طبیعی، آثار باستانی زیادی از جمله غار اسپهبد خورشید، قلعه و دیگر آثار برخوردار است که برای مسافران و گردشگران خیره‌ کننده است.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران شهرستان سوادکوه را دارای قابلیت اتراق کردن و اسکان یافتن برای مسافران و گردشگران است، یادآورشد: برای رسیدن به هدف گردشگری مطلوب و دارای جاذبه برای مسافران، فضاسازی صورت پذیرد و نیاز است تا اماکن جدید احداث شود.
توکلی از حمایت بخش، گردشگری سوادکوه خبر داد و این بخش را مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی شهرستان دانست و تصریح کرد: بر اساس سیاست دولت سیزدهم، حمایت طرح‌های اقتصادی در الویت قرار دارد و مازندران که مقصد سفر بخش عمده هم میهنان است، قابلیت بالایی برای اجرای سیاست دولت دارد.
وی با بیان اینکه جاده سوادکوه، تنها محور چهار خطه متصل به پایتخت است و قابلیت جابجایی گردشگران را نیز دارد، خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت ها و ساخت اماکن گردشگری مناسب، زمینه ساز جذب توریست نیز در شهرستان سوادکوه خواهد شد .

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار