آیین تحویل ۸۰ دستگاه انواع واگن و ناوگان ریلی کشور با حضور وزیر کشور در شرکت واگن پارس مپنا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 26 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،احمد وحیدی صبح امروز در حاشیه سفر به استان مرکزی در بازدید از شرکت واگن پارس مپنا و آیین تحویل ۸۰ دستگاه انواع واگن و ناوگان ریلی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست دولت قطعا حمایت از تولید داخل است؛ همچنین تولید داخل نیز یک راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می‌شود که واگن‌سازی چنین ظرفیتی دارد که می‌تواند بسیاری از صنایع دیگر را به کار بیندازد و آینده قوی‌تری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون در دنیا قطار‌های سریع‌السیر مطرح است حتما این تکنولوژی باید به کشور منتقل شود و واگن‌سازی یک محوری است که می‌تواند علاوه بر تولید کنونی و جبران نیاز‌های ضروری کشور، ظرفیت انتقال تکنولوژی قطار‌های پیشرفته‌تری باشد که کشور به آن نیاز دارد.

وزیر کشور عنوان کرد: خط قطار سریع‌السیری که بین استان تهران ـ اصفهان و تهران ـ مشهد وجود دارد از جمله مسائل آینده است که در حوزه ناوگان ریلی مورد توجه قرار می‌گیرد، از طرفی مسائل مترو گسترده است و علاوه بر شهر‌هایی که از مترو برخوردار‌ند آینده نشان می‌دهد در بسیار‌ی از شهر‌های دیگر به مترو نیاز شود بنابراین افزایش ظرفیت مترو نیز در کشور احساس می‌شود.

وحیدی بیان کرد: واگن پارس صنعت بسیار قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند بسیاری از نیاز‌های کشور را تامین کند و واگن‌های مترو، مسافربری، باری و لوکوموتیو را تولید کند همچنین در شرکت واگن پارس بوژی تولید می‌شود که مسئله بسیار مهمی در قطار‌ها محسوب می‌شود که از این ظرفیت‌ها باید در کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: سیاست دولت حمایت از داخل است و وارداتی که انجام می‌شود مربوط به قرارداد‌های سابق است، در گذشته قراردادی با فایناس خارجی بسته شده بود که این قرارداد دنبال می‌شود، یکی از برنامه‌های دولت به ویژه در حوزه مترو این است که بررسی شود چه میزان از این قرارداد‌ها قابل انتقال به داخل است در صورتی که به نتیجه برسیم حتما انجام خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شرکت واگن پاس از شرکت‌های مهم است و نباید خط تولید این شرکت بیکار باشد و ظرفیت آن از دست برود بنابراین برای سفارشات آینده باید برنامه‌ریزی شود و راجع به قرارداد‌های آینده صحبت شود تا تصمیم دقیقی حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار