مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 16 هزار دانش‌آموز استان اردبیل برای حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این مناطق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 18 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در جلسه شورای ترویج راهیان نور اردبیل، اظهار کرد: آموزش و پرورش با هدف آشنا کردن نسل آینده با حقایق دوران دفاع مقدس و برجستگی‌های آن چنین اعزام‌هایی را پیش‌بینی کرده و آن را به شایستگی به انجام می‌رساند.

وی تصریح کرد: با هدف آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، با تدبیر مشترک آموزش و پرورش و سپاه استان 16 هزار دانش‌آموز دوره دوم متوسطه در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال‌غرب، غرب و جنوب اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برای اجرای بهینه این برنامه، ما دست خود را به سوی خانواده‌ها و والدین دراز می‌کنیم که در این برنامه به ما کمک کنند تا این برنامه بزرگ ملی و اسلامی به نحوه احسن انجام شود.

سپهری افزود: در سال‌های اخیر برگزاری این برنامه و اعزام دانش‌آموزان همراه با دستاوردهای ارزشمند و نتایج مناسب بوده به طوریکه بخش عظیمی از دانش‌آموزان با حضور در این مناطق با مجاهدت‌های ایثارگران، شهدا، جانبازان، آزادگان و دیگر افتخارآفرینان هشت سال دفاع مقدس و نقطه قوت نظام اسلامی در مقابله با اهریمنان زمان آشنا می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه تدارک مناسبی در سال‌های اخیر در این حوزه با همکاری سپاه و بسیج اندیشیده شده است، بیان کرد: امسال نیز از مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان بیش از 16 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل این حرکت را حرکتی در راستای تقویت ارزش‌ها و مبانی اعتقادی و دینی توصیف کرد و ادامه داد: فرآیندی که در این حوزه مورد توجه و دقت نظر است، فرآیند حضور دانش‌آموزان و ملموس بودن شرایط دفاع در برابر همه مستکبران غرب و شرق در ساده‌ترین وضعیت و مطلوب‌ترین شرایط بوده تا امکان ترویج و توسعه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در جامعه به وجود آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار