در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح شد
تابناک هرمزگان- مدیرکل شیلات هرمزگان با حضور مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه و رونق فعالیت های شیلاتی در شهرستان قشم دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 27 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  مسعود بارانی دراین دیدار با بیان اینکه جزیره قشم به دلیل داشتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب شیلاتی و همچنین زنجیره ای کامل از فعالیت های شیلاتی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است گفت:خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین شیلات و سازمان منطقه آزاد قشم در راستای خدمات دهی به جامعه بهره بردار و توسعه فعالیت های شیلاتی برقرار است.

وی آبزی پروری ،صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان،آموزش و ترویج شیلاتی،صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل و ... را از اهم فعالیت های شیلاتی، شیلات هرمزگان در شهرستان قشم خواند.

بارانی همچنین با اشاره به مصوبات پربرکت و طلایی سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان، احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان را از اهم این مصوبات خواند و گفت: یکی از این مراکز در شهرستان قشم دیده شده است که بدون شک نقش بسزایی در بازسازي و حفظ ذخایر آبزیان دارد.
در ادامه مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران در ادامه گفت : با راه‌اندازی این مراکز و ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، بهسازی منابع آبزیان و حفاظت از خورهای منتهی به دریا وضعیت ذخائر گونه‌هایی دریایی نیز بهبود می‌یابد.

ناصر کرمی راد تصریح کرد: امروز مدیریت مشارکتی در حفظ و بازسازی ذخائر در دنیا بویژه کشورهایی مانند ژاپن و چین بدون مشارکت صیادان امکان پذیر نبوده و صیادان و بهره برداران دریا در کنار دولت نسبت به بازسازی و حفظ ذخائر مشارکت و همکاری دارند، از طرفی منابع آبزیان دریا جزئی از ثروت ملی و انفال بوده که نیاز به حفاظت و بازسازی دارد و تحقق این مهم نیز علاوه بر حمایت دولت نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران حوزه دریایی است.

وی جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره‌گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت‌ها و اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

کرمی راد افزود: شتاب دهی به احداث مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شهرستان قشم با حمایت مجموعه سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم تحقق می باید.

در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جزیره قشم به عنوان نگین فعالیت های شیلاتی کشور یاد کرد و گفت: امید داریم با تعامل و همکاری های بیشتر شاهد رونق فعالیت های شیلاتی بویژه توسعه روش‌های نوین آبزی پروری باشیم.
وی افزود بی شک احداث مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان قشم نقش بسزایی در حفظ ذخایر آبزیان و در نهایت افزایش تولید و رضایت بهره برداران شیلاتی خواهد داشت.

انتهای پیام//

برچسب ها: شیلات هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار