کد خبر: ۱۱۴۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 29 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از نمایشگاه گل نرگس واقع در روستای کردکلا شهرستان جویبار، اظهار داشت:

با شکل گیری اتحادیه ها و شرکت های تعاونی کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه های تولید، مشکلات بازاریابی، صادرات و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی نیز مرتفع می شود.

وی ظرفیت تولیدات کشاورزی مازندران را بی نظیر توصیف و تاکید کرد: کشاورزی مازندران نقش محوری در قدرت امنیت ملی دارد، بنابراین تولید کنندگان همواره مورد حمایت دولت هستند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: حمایت دولت از کشاورزان فقط در قالب شکل گیری اتحادیه ها و شرکت های تعاونی کشاورزی است.

حسینی پور تولید گل و گیاه را از فعالیت های مهم کشاورزی مازندران دانست و گفت: تولید کنندگان گل نرگس نیز برای برخورداری از کمک دولت باید شرکت تعاونی گل نرگس را تشکیل و راه اندازی کنند.

مازندران رتبه سوم تولید گل نرگس را در کشور در اختیار دارد. استان های تهران، گیلان، گلستان و خراسان بازارهای گل نرگس مازندران هستند.

کشت گل نرگس برای بسیاری از کشاورزان مازندران کشت مکمل و یا دوم محسوب می شود، بر اساس آمارهای جهاد کشاورزی، کشاورزان نرگس کار علاوه بر فروش شاخه گل، از راه فروش پیاز گل هم سالانه درآمد کسب می کنند.

سالانه بیش از ۲۰۰ تن پیاز گل نرگس هم در مازندران تولید و روانه بازار می شود، هم اکنون حدود ۵۰۰ بهره بردار در مازندران به کشت گل نرگس اشتغال دارند و هر سال ۲۵ هزار نفر هم در مراحل مختلف تولید این محصول از کاشت تا برداشت فعال هستند.  

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار