مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از میزبانی ۱۶ جشنواره نمایشی در سطح ملی، منطقه ای و استانی طی ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: با تلاش هنرمندان استان، هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در سطح کشور جایگاه خوبی دارد
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 11 January 2024

به گزارش تابناک تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی امروز در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند-تبریز در مجتمع 29 بهمن تبریز اظهار کرد: میزبانی مناسب و استقبال خوب اهالی هنرهای نمایشی از این جشنواره باعث دلگرمی خادمان فرهنگ و هنر در این روزهای سرد زمستان شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره آخرین ایستگاه جشنواره های تئاتر مناطق کشور در سال جاری بود یادآور شد: پس از این رویداد بلافاصله جشنواره فجر کلید خواهد خورد و امیدواریم منتخبان جشنواره سهند-تبریز در جشنواره ی کشوری هم بدرخشند.

بلاغی با اشاره به میزبانی از 300 هنرمند از هشت استان کشور در این دوره از جشنواره تئاتر مناطق تصریح کرد: ۱۸ گروه در بخش صحنه ای و ۱۱ گروه نیز در بخش خیابانی باهم به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به حضور خود در برخی از نمایش های حاضر در جشنواره گفت: اغلب گروه های نمایشی را هنرمندان جوان تشکیل داده بودند که با حضور در جشنواره های مختلف و کسب تجربیات بیشتر، آینده تئاتر کشور را رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در حوزه فرهنگ و هنر رسیدن به هنر متعالی است اظهار داشت: :هنر ما باید در خدمت تعالی بخشیدن به جامعه به کار گرفته شود در غیر اینصورت مفید نخواهد بود.

بلاغی ضمن برشمردن اصول هنر متعالی تصریح کرد: هنری که ضمن توجه به ارزش های والای انسانی و دینی، هر روز یک حرف نو می زند و به سمت تعالی بخشی جامعه قدم بر می دار به واقع هنر متعالی است.

وی تاکید کرد: نزدیک کردن جامعه به سمت خوب شدن، امیدوار شدن و الهی شدن اصول اساسی هنر متعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از بهبودی حال عمومی استاد مهدی لزیری گفت: به دلیل کسالت ایشان نتوانستیم در خدمت ایشان باشیم لذا استاد منصور حمیدی دیگر پیشکسوت هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی جایگزین استاد لزیری شذ.

 وی در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کشور برای مساعدت در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :