مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ۹ ماهه امسال تولیدات منطقه آزاد ارس به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار صادر شده که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ میلیون دلار بوده و نشانگر رونق تولید و صادرات در منطقه است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 11 January 2024

به گزارش تابناک تبریز، مجید کیانی امروز در مراسم ابلاغ حکم وزیر کار به مدیر واحد کار و خدمات اشتغال این سازمان اظهار داشت: توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیگیری می‌شود که تکلیف ریاست محترم جمهور برای این مناطق است.

وی ادامه داد: مناطق آزاد به دلیل وجود مشوق‌ها اعم از تسهیلات گمرکی و مالیاتی و ارزانی زمین، انرژی و... بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌اند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ تولیدات منطقه آزاد ارس به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار صادر شده که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ میلیون دلار بوده و نشانگر رونق تولید و صادرات در منطقه است.

وی یادآور شد: قبل از برگزاری نمایشگاه‌ها و معرفی تولیدات ارس، این محصولات جایی در فروشگاه‌های کشورهای همسایه نداشت و با انعقاد قراردادهای فروش توسط شرکت‌های منطقه در نمایشگاه‌ها، صادرات محصولات ارس افزایش یافت که این امر منجر به افزایش درآمد واحدها و عدم وقوع مشکل در پرداخت حقوق کارگران خواهد شد.

کیانی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید نیازمند نیروی کار است، تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم برای فرزندان و دانش‌آموزان صورت پذیرد و از آموزش مهارت در کنار واحدهای تولیدی استفاده گردد.

گفتنی است؛ طی مراسمی با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حکم انتصاب حجت نژادعلی با امضا وزیر و با استناد به پیشنهاد رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان به وی ابلاغ و او ضمن اخذ تفویض به‌عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس منصوب گردید.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :