سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: مسابقات قهرمانی روستائیان کشور در سه رشته مینی‌فوتبال، دوومیدانی و کاراته از ۱۲ بهمن امسال آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 16 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، شهرام عظیمی عصر امروز سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های ورزش روستایی «قلیان» و «باباریز» سنندج اظهار کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی مینی فوتبال روستائیان سال گذشته با عنوان جام پرچم برگزار شد و امسال رشته‌های دوومیدانی و کاراته که علاقه‌مندان بیشتری در روستا‌ها دارد به این مسابقات افزوده شد.

وی افزود: این رقابت‌ها از ۱۲ بهمن همزمان با آغاز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شروع می‌شود که تیم‌های روستایی به صورت انفرادی و یا با معرفی مربی می‌توانند در آن شرکت کنند.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: مسابقات از سطح روستا شروع و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

عظیمی هدف از برگزاری این مسابقات را معرفی استعداد‌های برتر به باشگاه‌های مطرح برشمرد و گفت: نفرات و استعداد‌های شاخص شناخته شده در رشته کاراته نیز بنا به قول مساعد رئیس فدراسیون کاراته، به اردو‌های تیم ملی راه پیدا می‌کنند تا مسیر موفقیت استعداد‌های برتر از روستا تا تیم ملی دنبال شود و در سال‌های آینده رشته‌های ورزشی تخصصی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگرچه فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اما امکانات ورزش روستایی کافی نیست و باید تقویت شود.

عظیمی اذعان کرد: تلاش می‌شود تا تجهیزات و امکانات لازم برای توسعه و تقویت ورزش در روستا‌ها با نیازسنجی و بر اساس آمایش سرزمین تزریق شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با شناسایی علاقه‌مندی‌های ورزشی در هر روستا تجهیزات و امکانات لازم برای خانه‌های ورزش روستایی تامین خواهد شد که مبنای آن توزیع عادلانه منابع و بودجه‌ریزی مبتنی بر واقعیت و اصول عدالت خیز بوده که کاری سخت، ولی قابل انجام است.

وی یادآور شد: کردستان زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش روستایی دارد، ولی با این حال تقویت تجهیزات و بروزرسانی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار