کد خبر: ۱۱۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 27 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر از خشکسالی در سال آینده داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان در مراسم معارفه معاون جدید حفاظت و بهره‌برداری اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که امسال در مازندران ثبت شد، اما وضعیت ذخیره آبی و آورد رودخانه‌ها مناسب نبوده و باید خودمان را برای مقابله با خشکسالی آماده کنیم.

وی افزود: وضعیت منابع و ذخایر آبی استان امسال با وجود بارش‌های خوبی که طی ماه‌های اخیر داشتیم به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود اگر چالش‌های ناشی از خشکسالی در سال زراعی پیش‌رو بیشتر از پارسال نباشد، کمتر هم نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: این وضعیت می‌طلبد از حالا سیاست‌های شرکت برای عبور از این خشکسالی و برنامه‌ریزی با سایر دستگاه‌های مرتبط مشخص شود. ضمن اینکه از دستگاه‌های مرتبط نیز انتظار داریم برای برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مقابله با خشکسالی در سال زراعی پیش رو پای کار باشند.

داوودیان خاطرنشان کرد: سال گذشته برای عبور از بحران خشکسالی برنامه منسجمی را تدارک دیدیم و با یک کارِ گروهی مناسب و ارزشمند در شرکت که با همراهی همه معاونت‌ها انجام شد توانستیم خشکسالی را پشت سر بگذاریم. انتظارمان این است که امسال بهتر عمل کنیم و همان مقدار خسارتی که به بخش کشاورزی وارد شد را هم نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: مدیریت خشکسالی و تأمین آب مورد نیاز کشاورزی اقدامی نیست که فقط توسط یک دستگاه اجرایی انجام شود. عبور از این بحران و شرایط دشوار آبی که پیش‌بینی می‌شود بهار و تابستان سال آینده برای مازندران رقم بخورد نیاز به همراهی همه دستگاه‌های مرتبط داریم و امیدواریم که با تلاش همه‌جانبه همکاران در شرکت آب منطقه‌ای مازندران و پای کار ایستادن همه دستگاه‌ها در کنار هم باز بتوانیم عملکرد خوبی در مدیریت منابع آبی و مقابله با خشکسالی داشته باشیم. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار