کد خبر: ۱۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 20 October 2015

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله مسلحانه صورت گرفته در دزفول و تهدیدایران توسط گروهک‌های تکفیری و اینکه آیا این حادثه از سوی این گروهک‌ها بوده است، گفت:  با فراصت، دقت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جانیان و دست اندرکاران این حادثه دستگیر شدند که جزئیات آن اعلام می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: اینکه برخی از گروهک‌های تکفیری و تروریستی ایران را تهدید می‌کنند، مسئله جدیدی نیست بارها اعلام شده گروه‌هایی را برای فعالیت‌های تروریستی به کشور اعزام کردند که به جا و به موقع دستگیر شدند.

نوبخت افزود: مرزهای کشور همچنان با نظارت و دقت کنترل می‌شود و سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور وظایف خود را مبنی بر امنیت بخشیدن به مردم را به خوبی انجام می‌دهد.


ما به سوریه در حد مستشاری کمک می‌کنیم

نوبخت با اشاره به فعالیت‌های روسیه در سوریه برای مقابله با گروه ترورسیتی داعش افزود: این که فعالیت‌های روسیه در سوریه با ایران همپوشانی یا هم افزایی دارد یا خیر را گفته‌ایم که ما به سوریه در حد مستشاری کمک می‌کنیم و فعلا به همین اندازه بسنده خواهیم کرد. در آینده نزدیک اخبار امید بخشی برای مقابله با تروریست در منطقه با همکاری جمهوری اسلامی خواهید شنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به سوالی درباره‌ی کاهش قیمت خوراک پالایشگاه‌ها بیان کرد: این قانون ومصوبه مجلس است و اتفاقا از دی ماه سال 92 اولین شوک به بورس به خاطر این مساله وارد شد. دولت نظر خود را در این باره در آن زمان هم اعلام کرد. ولی به هر حال نمایندگان محترم مجلس این قیمت را13 سنت گذاشتند و این طور تشخیص دادند البته الان کمتر از 13 سنت و شاید بین 11 و 11 و نیم سنت است.

قطعا موضوع منا را فراموش نمی‌کنیم

وی به فاجعه منا اشاره و تاکید کرد : قطعا موضوع منا را فراموش نمی‌کنیم و در دو مسیر احقاق حقوق قربانیان در حال تعقیب است. اول این که دولت از طریق سازمان حج و زیارت در عربستان این موضوع را پیگیری می‌کند و تا شناسایی آخرین مفقود کارمان رادر این بخش ادامه خواهیم داد . ضمن این که از ابزارهای دیپلماسی و روابط خارجی و همه ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق آسیب دیدگان استفاده می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: قوه قضاییه هم کانالی را برای پیگیری شکایات تعریف کرده است و مطمئنا از این دو طریق اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. همه این ها مربوط به جبران اتفاقات امسال است و ما سال‌های آینده هم برای انجام حج زائر اعزام خواهیم کرد و حجاج ما باید امنیت کافی را داشته باشند. به همین دلیل مطمئنا برای آینده با توجه به ضعف مدیریتی میزبان فعالیت‌مان را ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد:‌نهایت پیگیری جهت جبران اتفاقات صورت گرفته و عقوبت کسانی که با بی توجهی باعث این خسارت بزرگ شدند به تاسی از نظر مطاع مقام معظم رهبری انجام خواهد شد. همه ما از این اتفاق افسرده و دلشکسته‌ایم و با همه آسیب دیدگان همدردی می‌کنیم و و برای کمک به آنها از هیچ فعالیتی مضایقه نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار