دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های تبلیغاتی انتخابات، گفت: نامزد‌ها از تخریب و توهین به یکدیگر جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 23 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، موسی سلیمی به تشریح باید‌ها و نباید‌های تبلیغات انتخابات پرداخت و اظهار داشت: تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از بامداد امروز پنجشنبه سوم اسفندماه شروع شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسمات کشوری استانداری با اشاره به زمان تعیین شده برای تبلیغات نامزد‌های خبرگان رهبری، افزود: تبلیغات خبرگان رهبری از هفته گذشته شروع شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی باید برابر دستور العمل‌های انتخاباتی و قانون و مقررات باشد.

به گفته وی؛ ابعاد آثار تبلیغاتی بر اساس قانون ۷۰ در ۱۰۰ است و محل نصب تبلیغات باید در مکان‌های جانمایی شده توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باشد.

سلیمی اظهار داشت: به لحاظ قانونی نصب آثار تبلیغاتی در تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، بیمارستان‌ها و اتوبوس‌های شهری ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان با تأکید بر اینکه در این دوره عرصه تبلیغات بیشتر در فضای مجازی خواهد بود، گفت: در این دوره از انتخابات، امکان تبلیغات در فضای مجازی هم فراهم است و چهار کانال تلویزیونی تبلیغاتی هم برای تبلیغات راه اندازی شده تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند.

سلیمی با بیان اینکه در این یک هفته باقی مانده تا انتخابات هم امکان دارد نامزدی از گردونه انتخابات رد صلاحیت شود، تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات اگر نامزد‌ها تخلفات انتخاباتی داشته باشند و صلاحیت آن‌ها برای ورود به مجلس خدشه دار شود، شورای نگهبان نسبت به صلاحیت نامزد اعلام نظر خواهد داشت.

وی از تمامی نامزد‌ها خواست با رعایت اخلاق انتخاباتی، شور انتخاباتی را رقم زده و از توهین و تخریب یکدیگر جلوگیری کنند و صرفاً تبلیغات خودشان را انجام دهند.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار