فرماندار رشت:
اختیارات لازم برای تصمیم گیری ها و خدمات بیشتر و بهتر به مردم و مسافران به این کارگروه ها داده شده، که برای هماهنگی بهتر بین دستگاه ها تا قبل از شروع سفرها برنامه های دستگاه ها در نوروز جمع بندی می شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ 08 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، فرماندار رشت از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی خبر داد.

سید عیسی مهدوی افزود : پیرو دستورالعمل ستاد تسهیلات نوروزی کشور و تسریع در انجام امور ، 10 کارگروه در ستاد تسهیلات نوروزی رشت تشکیل شده است.

وی بهداشت و درمان، محیط زیست، بازرسی ، حمل و نقل و ترافیک را از جمله این کارگروه های تشکیل شده عنوان و تصریح کرد : اختیارات لازم برای تصمیم گیری ها و خدمات بیشتر و بهتر به مردم و مسافران به این کارگروه ها داده شده، که برای هماهنگی بهتر بین دستگاه ها تا قبل از شروع سفرها برنامه های دستگاه ها در نوروز جمع بندی می شود.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام این کارگروه ها اضافه کرد : تاکنون گروه های بازرسی ویژه نوروز فعال شده اند تا کنترل بیشتری بر قیمت ها و نظارت های بهداشتی داشته باشند. 

وی همچنین پاکسازی معابر مرکز استان و بخش ها توسط شهرداری ها، ترمیم سطوح ناهموار و روکش آسفالت و پاکسازی راهها و زیباسازی شهرهای این شهرستان و روستاها را از جمله اقداماتی عنوان کرد که انجام آنها از مدتی قبل در شهرستان رشت شروع شده است.

فرماندار رشت ادامه داد : همچنین پایگاه های اورژانس موظف شده اند تا برای استقرار در مسیرها آمادگی لازم را با تجهیزات داشته باشند .

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان رشت اظهار کرد : نقاط کور ترافیک شهرستان رشت با تدابیر لازم مدیریت می شوند تا مردم و مسافران بتوانند برای دیدن جاذبه های گردشگری شهرستان با آرامش بیشتری تردد کنند. 

مهدوی بیان کرد : به منظور اسکان مسافران و گردشگران، مدارس و مساجد آماده شده و کمپینگ ها در مکان هایی با امکانات مناسب قرار داده شده و تعداد آنها افزایش یافته است.

به گفته مهدوی؛ همچنین به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان اعلام شده که با برقراری کشیک در ایام تعطیلات نوروزی خدمت رسانی به میهمانان نوروزی را انجام دهند . 

وی پاکسازی سواحل را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز امسال در رشت عنوان و اظهار کرد : 22 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان پاکسازی و برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده شده است.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با اشاره به همزمانی نوروز امسال با ایام دهه فاطمیه و تاکید بر حفظ حرمت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و خاندان پاکش خاطرنشان کرد : به همین منظور اقداماتی چون نصب بنرهای ویژه این ایام درباره جایگاه زن در شهرستان انجام شده تا شهروندان و مسافران ضمن حفظ حرمت ها ، تفریحات سالم خود را نیز بتوانند داشته باشند.

وی یادآورشد : سالانه 15 میلیون گردشگر و مسافر شهرستان رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند که این نشان دهنده این است که هر سال باید از سال گذشته آماده تر باشیم و با بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای این عرصه خدمات ارزنده تری را به مسافران ارائه دهیم.

فرماندار رشت با بادآوری گردشگر پذیر بودن گیلان و تاکید بر اینکه باید با خدمات مناسب ، رضایت گردشگران را جلب و خاطرات خوشی را برای آنها رقم زد، تصریح کرد : گردشگری یکی از مزایای افزایش اقتصاد خانوارها است و باید از موهبت های الهی این استان در جهت توصعه و گسترش صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنعت های غیرآلاینده و اشتغالزا بهره گرفت.

موزه میراث روستایی، سد سفالکسار، موزه گنجینه رشت، خانه میرزاکوچک خان جنگلی، استخر عینک ، آزامگاه میرزاکوچک خان جنگلی و بازار رشت از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان رشت به شمار می آیند.

شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار