نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین گفت: امتحان بزرگ انتخابات و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را با نمره قبولی پشت‌سر گذاشتیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 04 March 2024

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز، ۱۴ اسفند در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین اظهار کرد: الحمدالله امتحان بزرگ انتخابات و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را با نمره قبولی پشت‌سر گذاشتیم، بخش زیادی از این بار سنگین بر عهده ائمه جمعه بود، شما از نظر سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت نقش‌آفرینی کردید، ان‌شاءالله مأجور باشید.

وی ادامه داد: استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است، ما اگر بخواهیم در ۲۲ بهمن درخشندگی داشته باشیم، اگر بخواهیم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم، اگر بخواهیم هر کارمان به سامان برسد، همه این‌ها به شب قدر مربوط می‌شود. ما اگر بخواهیم کارهایمان برکت داشته باشد باید به فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) در خطبه شعبانیه پناه ببریم که فرمودند‌ای مردم، از ماه خدا استقبال کنید که رحمت، برکت و مغفرت در آن است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۳ سوره دخان فرمود ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، معلوم می‌شود این شب مبارک است که ماه رمضان را مبارک کرده است، همچنین خدای متعال در آیه اول سوره قدر می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم، در آیه ۳ سوره قدر نیز می‌فرماید شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما این سرمایه عظیم معنوی را پایگاه اصلی و دغدغه‌مان قرار بدهیم، همه کار‌های ما برکت پیدا می‌کند، قرآن است که شب قدر را بابرکت کرده است، خداوند درباره قرآن در آیه یک سوره فرقان می‌فرماید این قرآن از مرکز برکات خدای متعال نازل شده است، بنابراین همه برکات به قرآن منتهی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ماه رمضان ماه قرآن است، در احادیث به نقل از امام باقر (ع) آمده ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، اامیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه فرموده‌اند قرآن بهار دل‌هاست. اگر با این دیدگاه به این معنا نگاه کنیم یعنی هر آیه‌ای از آیات قرآن مثل یک نهال هستند، فصل کشت و کار این نهال در دل‌های مردم ماه مبارک رمضان است، بنابراین ما باید همت جدی‌تری داشته باشیم و به ماه رمضان به عنوان ماهی نگاه کنیم که در آن برای مساجد، قرآن و نماز‌های جمعه یارگیری کنیم.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان مساجد و نماز‌های جمعه شلوغ‌تر می‌شود، ما باید کاری کنیم این حضور در همه سال اتفاق بیفتد، امسال نسبت به سال گذشته آمار اعتکاف در قزوین افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین ما باید همت بیشتری برای حضور مردم در نماز‌های جمعه به خرج دهیم و در این زمینه کوتاهی نکنیم، ما باید این زمینه‌ها را فرصت بدانیم تا از مردم جهت حضور در نماز‌های جمعه دعوت کنیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: از حالا باید به فکر برنامه‌ریزی برای اقامه نماز عیدفطر باشیم، نباید در دقیقه نود برای این نماز برنامه‌ریزی کنیم، نماز عید فطر جایزه خدا برای همه عبادت‌های ماست که در پایان ماه مبارک رمضان به ما عنایت می‌شود. شکوه نماز عید فطر شکوه جهانی است، مثل راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن که شکوه جهانی دارند، همت کنیم نماز عید فطر را تجمیعی برگزار کنیم، زیرا پراکنده‌خوانی نماز عید فطر با فلسفه و حکمت این نماز سازگاری ندارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار