در ایام گذشته اختصاص برخی مبالغ اعتباری به یک پروژه و پیمانکار خاص در محور «بابامیدان_ یاسوج_ سمیرم» به بهانه حادثه‌خیز بودن باعث ایجاد برخی شبه و شائبه‌هایی شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 19 March 2024
تبعیض مشکوک در اختصاص اعتبار به پروژه‌های محور بابامیدان_یاسوج_سمیرم !! / پای یک سوگلی در میان است !

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسیر‌های ارتباطی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود شبکه ریلی و پرواز‌های منظم، با آنکه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه باشند، اما به دلیل توپوگرافی خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن گذر اکثر راه‌های ارتباطی گاه به تعبیر نقاط حادثه‌خیز در تعریف این مسیر‌ها مواجه می‌شویم.

طولانی شدن ساخت مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت که قریب سی سال به طول انجامید در ذهن مردم منطقه از پروژه‌های راهسازی، حرکت لاک‌پشت مریضی را تداعی کرده که در هر کیلومتر آن باید میلیارد‌ها تومان و سال‌ها زمان هزینه شود.

عدم اختصاص اعتبارات پولی لازم به پروژه‌ها در زمان مناسب یکی از عمده دلایل طولانی شدن در استان کهگیلویه و بویراحمد است که به این موضوع باید معرضات محلی و دولتی را نیز اضافه نمود.

شاید جالب باشد که بدانیم یکی دیگر از دلایل مؤثر در طولانی شدن برخی از پروژه‌ها نگاه‌های سیاسی است، در برخی از پروژه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مدیران بیش از آنکه در اندیشه اتمام کار و رساندن خدمات به مردم باشند در اندیشه تسویه‌حساب سیاسی و گاه شخصی با مناطق مورد اجرای پروژه و یا مجری (پیمانکار) پروژه است.

در ایام گذشته اختصاص برخی مبالغ اعتباری به یک پروژه و پیمانکار خاص در محور «بابامیدان_ یاسوج_ سمیرم» به بهانه حادثه‌خیز بودن باعث ایجاد برخی شبه و شائبه‌هایی شده‌است.

طبق شنیده‌ها پروژه کمربندی یاسوج حدفاصل زندان مرکزی یاسوج تا پلیس راه یاسوج_ شیراز به طول ۱۵ کیلومتر انگار به سوگلی پروژه‌ها تبدیل شده و علاوه بر اختصاص اعتبار، با تأکید و هیاهوی خاصی برای اتمام مواجه است.

در حالی پروژه کمربندی یاسوج در کانون توجه رسانه‌ها و مدیران استانی قرار گرفته است که در محور بابامیدان_یاسوج_سمیرم حدفاصل دشتروم تا ورودی شهر پاتاوه چندین پروژه توسط چند پیمانکار در حال اجرا است.

از جمله پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های ارتباط جاده‌ای در محور «بابامیدان_یاسوج_سمیرم» می‌توان به پروژه تنگاری تا دوراهی سپیدار، با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان، پروژه سمرون_پاتاوه ۱۰۰ میلیارد تومان، پل بزرگ سریز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، پروژه پل بزرگ بنسجان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مبلغ اعتبار پروژه کمربندی یاسوج بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است، جای سئوال است که چگونه برای این پروژه در سفر ریاست جمهوری ۴۷۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده‌است؟

آیا دلیل تزریق اعتبار به این پروژه و توجه خاص به آن حجم تصادفات است یا توجه خاص به پیمانکار و منطقه مورد نظر؟

در دو طرف پروژه کمربندی یاسوج دو پاسگاه پلیس راه یاسوج_اصفهان و قرارگاه پلیس راه استان و پاسگاه پلیس راه یاسوج_شیراز واقع شده‌است و کنترل و کاهش حجم تصادفات با توجه به حجم کم پیچ‌های خطرناک با حضور نیرو‌های پلیس راه به مراتب آسانتر از مناطق محل اجرای سایر پروژه‌ها است.

اگر از مسیر حد فاصل پلیس راه یاسوج _اصفهان و یاسوج_شیراز گذر کرده باشید متوجه می‌شویم همواره سه تیم از پلیس راه حضور دارند، یعنی در حد فاصل هر پنج کیلومتر یک تیم مستقر است و این در حالی است که از حدفاصل پلیس راه یاسوج _ اصفهان تا ورودی شهر پاتاوه محل اجرای دیگر پروژه‌ها به طول ۴۵ کیلومتر اغلب مواقع یک تیم پلیس راه در نزدیکی دوراهی روستای «کره» مستقر است.

تمام تفاسیر و تحلیل‌ها را که کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که نوع نگاه به پروژه‌ها با نگاهی خاص همراه است و جا دارد از مسئولان استانی از جمله استاندار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمع طلاب که به ظاهر در نامه‌ای سرگشاده به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه به پروژه کمربندی یاسوج شده بودند سئوال کنیم که دلیل این همه تبعیض چه چیزی می‌تواند باشد؟

آیا خون مردم منطقه مختار و چنارستان و موردراز از خون مردم دارشاهی، خمینی‌آباد، نده، توتنده، سرتنگ، کره، سمرون، گندی‌زار، چم‌عربی و پاتاوه رنگین‌تر است؟

خطر در حدفاصل سرتنگ توتنده تا ورودی شهر پاتاوه بیشتر است یا در مسیر کمربندی یاسوج که پروژه‌ای نزدیک به اتمام است؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
راه و شهرسازی
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چه فایده داره مسئولین محترم مگر به فکر جان مردم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
چه خبره تو این استان مگه صاحب نداره
هر روز یه خبر نا امید کننده بیرون میاد
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
درود بر سایت وزین تابناک ، احسنت به این شما که به درد دل های مردمی توجه دارید و آنها را منعکس می کنید. خدا پشت و پناه تون
شیروانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
به به
اولین سایت که درد دل مردم رو گفت
شیروانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
به به
اولین سایت که درد دل مردم رو گفت
چنارستان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
پیمانکار پروژه فقط کارش پول پاشی هست و زدوبند .....۵ماه پروژه رو رها کرده و مگه ایشون تعهد نداده اداره اطلاعات که پروژه تموم کنه ....سنگ شکن به اسم پروژه گذاشته فقط خرید فروش مصالح بتن آماده و ....۶۵میلیارد پول گرفته و ۳۲۰۰تن قیر و مطالباتی هم ندارد اگر صورت وضعیت دقیق بررسی کنن و...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
لطفاً مسولین ورود کنند ونگاه سیاسی را در اختصاص بودجه بالا و پایین نکنند....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار