تا پایان سال با بهره برداری از تقاطع غیر همسطح قائم-رحمت دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر تسهیل می شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ 06 May 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندار فارس بازدید شبانه از پروژه‌های قائم-رحمت و تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) ابراز امیدواری کرد: با این کار‌های جهادی، نواقص شیراز جبران و رضایتمندی خوبی که در بین مردم ساکن شیراز ایجادشده، روزبه‌روز افزایش پیدا کند.
محمدهادی ایمانیه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با وزیر نیرو در مورد شرایط پروژه و مساعدت مقام عالی وزارت در راستای انجام این پروژه خبر داد.
نماینده عالی دولت در فارس یکی از فواید پروژه غیر همسطح قائم-رحمت را دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت : در استان فارس پروژه‌های بزرگی مانند مترو و انتقال آب در حال اجرا است.
شهردار کلان‌شهر شیراز هم در بازدید از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری منطقه ۵، گفت: مدیران استانی هر جا نیاز شد،با ما همراه شدند و این مشکل جابجایی دکل‌های فشار قوی نیز با ورود استاندار و دیگر مدیران استانی مرتفع شد.

محمدحسن اسدی افزود: شهرداری شیراز نوبت شب در پروژه‌ها را راه‌اندازی کرده و رسانه‌ها این موضوع را رصد می‌کنند، شنبه‌های هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رسانه‌ها و یاوران شورا از نوبت شب بازدید می‌شود که این پنجمین بازدید است.
وی تأکید کرد: ما هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم و در هر پروژه‌ای مشکلاتی مانند تملک، جابجایی تأسیسات و ... وجود دارد که در حال تلاشیم پروژه زودتر پیش رود و مردم دچار مشکل نشود.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت دسترسی به بافت تاریخی و حرم مطهر را تسریع می‌بخشد، گفت: تقاطع سفیر-رحمت را در محدوده شهرداری منطقه ۴ داریم که با مشکل جابجایی تأسیسات مانند برق فشار قوی روبرو هستیم و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.
اسدی بیان کرد: امروز سخت‌ترین ایستگاه مترو زیر رودخانه در تفاطع بصیرت (پل معالی‌آباد) توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز در حال انجام و تعداد پروژه‌های توسط این سازمان چند برابر تعداد پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی است.
وی همچنین در بازدید از تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن گفت: تعیین تکلیف کمربندی یکی از تأکیدات استاندار بود که ۱۸ کیلومتر آن را ما تحویل گرفتیم و در این مسافت ما دیگر حادثه فوتی نداریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس هم با اشاره به جابجایی برق در این بخش از شهر که مرکز مشاغل مهم بود، گفت: در شرکت توزیع برق همکاری تمام جانبه را شاهد بودیم، بحث افزایش ارتفاع دکل‌ها که برای ادامه مسیر این پروژه لازم بود، انجام شد که کار بزرگ و بی‌نظیری بود که در مدت‌زمان کم چند ساعت انجام شد، ما خطوطی را از ایستگاه ولی‌عصر (عج) و فردوسی را ایجاد کردیم، ۳۰ ساعت خاموشی در این بخش مهم شهری کار سختی بود و ما با شرایط جوی خاصی روبه‌رو بودیم.
یدالله حقیقی ابراز امیدواری کرد: زودتر این مسئله حل شود و بتوانیم برقی پایدار و مطمئن را به مردم برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این بازدید شبانه گفت: تقاطع قائم-رحمت قرار است به‌گونه‌ای باشد که حرکت شمال با جنوب و جنوب و شمال بر روی بلوار رحمت انجام شود.
محمد امین با بیان اینکه این تقاطع باهدف کنترل ترافیک بلوار رحمت ساخته می‌شود، افزود: با ساخت این تقاطع عبور‌ومرور به‌خوبی انجام می‌شود و دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر نظیر حرم مطهر شاهچراغ (ع) راحت‌تر می‌شود و یکی از گره‌های پروژه‌های ترافیک در بافت تاریخی تکمیل می‌شود و این تقاطع به تسهیل حرکت از شمال به جنوب می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در خارج تکمیل ستون‌ها و شمع‌ها هستیم، علاوه بر تأسیسات مانند آب، برق و گاز یا معارض‌های دیگری مانند جابجایی دکل‌های فشارقوی روبرو بودیم و دیگری جانمایی شمع‌ها بود، جابجایی دکل‌ها امری پیچیده بود که با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و پلیس در حال انجام است که بعد از هفت ماه تصمیم‌گیری شد که در هوایی مناسب در یک تعطیلی انجام شود.
امین گفت: هزار و صد میلیارد تومان هزینه این پروژه همراه با تکمیل خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) ادامه داد: این عملیات بزرگترین عملیات پل‌سازی است که تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مقام مدیریت شهری شیراز در عرصه عمرانی بیان کرد: این پروژه چند هدف دارد که یکی از این اهداف آن، ایمن‌سازی کمربندی و کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از تصادفات است.
امین افزود: در این مرحله دو دورگرد پروانه‌ای و گرد حذف خواهد شد و همچنین شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بازهم یکی از طرح‌های ترافیک بزرگ حدود دو تا سه ماه آینده اجرا می‌شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: ۶ دوربین سنجش ترافیک را داریم که سه دوربین در مسیر رفت و سه دوربین در مسیر برگشت قرار دارد.
هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره با نصب بیش از یک هزار تابلو علایم ترافیکی از جنس کامپوزیت در کمربندی، ادامه داد: این تابلو از جنس خاصی بوده که قابلیت تعمیر در محل را دارد و از سرقت آنها به خاطر جنس آن جلوگیری می‌شود و همگی در استان فارس تولیدشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار