رئیس نمایندگی وزارت امور در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای پتانسیل‌های فراوانی بوده که هیئت چینی و پاکستانی از پتانسیل این استان برای همکاری بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ 08 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، افسانه ابراهیمی گفت: در هفته گذشته نمایشگاه توانمندسازی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد که خراسان‌جنوبی نیز در آن غرفه مجزایی داشت.

وی بیان کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه به نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با ارتباطی که با سفارت‌خانه و بخش‌های مختلف آن با سرکنسولگری بود به ویژه کشور‌هایی در حوزه روابطی استان و نیاز‌های آن را به صورت محصولات استان متصور شد.

ابراهیمی بیان کرد: با ارتباطی که گرفته شد با بخش اقتصادی و از آن‌ها خواستیم که راه‌های ارتباطی شرکت‌کنندگان از حوزه آن کشور را ارسال کرده تا به طور مختص به غرفه استان دعوت کنیم که از کشور‌های مختلف برای بازدید آمده و صحبت‌ها و مذاکراتی انجام شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور در خراسان‌جنوبی بیان کرد: سرمایه‌گذار چینی با سفری که به استان برای آشنایی با توانمندی‌های استان آن در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری داشت در بازدیدی از منطقه ویژه این تسهیلات فوق العاده را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری می‌دانست.

وی افزود: چند طرح سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و مونتاژ لوازم خانگی مدنظر بوده که در این منطقه انجام شود لذا این هیئت در حوزه طیور، قیر و دانشگاه علاقه‌مند به همکاری بودند.

ابراهیمی بیان کرد: این هیئت چینی با بازگشت خود به کشورحوزه‌های خود را بررسی و به سرکنسولگری اعلام خواهند کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور در خراسان‌جنوبی گفت: این هیئت پاکستان دارای ۱۱ معدن بوده با توجه به شناخت خود در حوزه معدن توضیحاتی از توانمندی معدنی به این هیئت داده شد و این هیئت ابراز تمایل کرد در حوزه خرید بنتونیت استان کار کند، اما پیشنهادی داده شد که به جای خرید محصول خام با سرمایه خود در منطقه ویژه کارخانه فرآوری بزنند.

وی افزود: پیشنهادات لازم داده شد و از منطقه ویژه نیز بازدید کردند و پس از بازگشت به کشور به موضوع فکر کرده و نتیجه را اعلام خواهند کرده که به زودی قراردادی امضا شود که در مرحله اول کارخانه فرآوری محصولات معدنی را احداث گردد و وارد خرید محصولات معدنی شود.

ابراهیمی اظهار کرد: برگزاری و حضور در نمایشگاه مزیت‌هایی فراوانی را نیز همراه داشت چرا که زمینه مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان وجذب شرکا تجاری و جذب سرمایه‌گذار بوده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پتانسیل‌های منحصر بفردی در استان وجود دارد، گفت: تولیدات محصولات غذایی، علوم دانش‌بنیان در استان و آمادگی استان به صدور خدمات فنی و مهندسی که زمینه را برای همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و حضور منطقه ویژه اقتصادی، ظرفیت مرز که یکی از مرز‌های فعال در کشور مرز ماهیرود بوده است به دلیل هم‌افزایی و هم‌گرایی که در این مرز وجود دارد باعث شده که پتانسیلی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

وی یادآورشد: مهم‌ترین پتانسیل در استان نیروی انسانی توانمند بوده که با هم افزایی بخش دولتی و خصوصی این پتانسیل به مسیر توسعه اقتصادی استان ختم می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار