عبدالحمید پیش از این بار‌ها خود را مدعی حق مردم سیستان و بلوچستان نشان داده و از نظام به خاطر آنچه ظلم در حق مردم بلوچ و اهل سنت نامیده، انتقاداتی تند کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳ 18 May 2024

سفر عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان به ترکیه، واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
او که مدعی بود پس از آشوب‌های پاییز ۴۰۱ ممنوع‌الخروج شده و امکان رفتن به حج را هم - برای بار هزارم! - نداشته، چند روزی است که به منظور آنچه معالجه نامیده شده، در ترکیه به سر می‌برد.
عبدالحمید پیش از این بار‌ها خود را مدعی حق مردم سیستان و بلوچستان نشان داده و از نظام به خاطر آنچه ظلم در حق مردم بلوچ و اهل سنت نامیده، انتقاداتی تند کرده است.
کانال تلگرامی مولوی عبدالحمید، هفته گذشته خبر داد که «به اطلاع عموم مردم عزیز می‌رساند که شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید چند روزی در زاهدان تشریف ندارند و به سفری استعلاجی رفته‌اند.» این کانال، حال او را مساعد توصیف کرد و خبر داد که او تا چند روز آینده به زاهدان برمی‌گردد. این کانال از بیان اینکه عبدالحمید به کجا رفته خودداری کرد و حتی بیان هم نکرد که این فرد در ایران حضور دارد یا به خارج از کشور رفته است. اما اخبار غیررسمی می‌گوید که او به ترکیه رفته است و یحتمل به خاطر آنکه تناقض گفتار و کردارش در چشم مخاطبانش عیان نشود، کانال رسمی او مقصد سفر را بیان نکرده است.
سفر عبدالحمید به خارج از کشور برای درمان اتفاق جدیدی نیست. او در سال‌های گذشته هم برای انجام معالجه به کشور‌های حاشیه ایران سفر کرده، اما آنچه در خصوص این سفر دیده می‌شود تناقض بین گفتار و عمل امام جمعه زاهدان است.
امام جمعه زاهدان همواره در سخنرانی‌های خود از عدم آزادی و وجود محدودیت می‌گوید و مدعی محدودیت تردد خود در داخل کشور است، اما حالا دیده می‌شود به راحتی و بدون محدودیت حتی به خارج از کشور سفر می‌کند. از سویی او همواره خود را مدعی حق مردم مستضعف می‌داند، اما حالا برای معالجه‌ای ساده، به بیمارستان‌ها و کادر درمان کشور اعتماد نمی‌کند و با انجام هزینه فراوان راهی کشور خارجی می‌شود. آیا به لحاظ مالی، همان مردم سیستان و بلوچستان امکان سفر استعلاجی به کشور خارجی را دارند؟ اینجا دیگر دل عبدالحمید برای مردم استانش نمی‌سوزد؟!
از سویی همین سفر نشان می‌دهد باوجود تندروی‌های عبدالحمید علیه جمهوری اسلامی، او همان طور که امنیت و آزادی استفاده از تریبون نمازجمعه برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی را دارد، آزادی سفر خارجی برای درمان را هم دارد. یک کاربر اهل سیستان و بلوچستان هم با اشاره به سفر چند سال پیش عبدالحمید به ترکیه برای درمان، تصاویری از تفریحات او در آن سفر منتشر کرد. عبدالحمید هم اکنون به کشور بازگشته و در زاهدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار