مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از افزایش ۷۵ درصدی بازرسی‌ها از واحد‌های تولیدی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹ 21 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد خوران اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۷۱ بازرسی و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی ادامه داد: نظارت کارشناسان اداره کل بر واحد‌های تولید مصالح ساختمانی و صنایع غذایی افزایش یافته است و واحد‌های تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمون تحت نظارت هستند و در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت، طبق آیین‌نامه‌های اجرایی و مطابق قانون، با آن‌ها رفتار خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق داشتن ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

خوران گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۸۲ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه و واحد‌های صنفی سطح استان انجام شده است. در صورت مشاهده محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد، مطابق قانون با واحد‌های تولیدی مربوطه و واحد‌های صنفی عرضه‌کننده رفتار می‌شود.

خوران بیان کرد: تمام محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصربه‌فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار