تردد شناورهای مسافری از طریق بندر چارک از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار و 880 فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 24 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی اظهار داشت: یکی از مهمترین بنادر غرب استان هرمزگان در امر جابه جایی مسافر و کالا به جزیره کیش ، بندر چارک است.

ناصر محمودی گفت: همچنین تامین لجستیکی جزایر سیری ، لاوان ، هندورآبی و کیش از طریق بندر چارک صورت می گیرد.

وی در خصوص عملکرد بندر چارک از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان ساخت: در این مدت 245 هزار و 940 تن کالا از طریق بندر چارک تخلیه و بارگیری شده است.

به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه، این میزان تخلیه و بارگیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 305 درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین از کاهش 451 درصدی تخلیه کاپوتاژ کالا از طریق بندر چارک از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 27 هزار و 770 تن تخلیه کاپوتاژ در بندر چار ک صورت گرفته است.
ناصری عنوان کرد: دلیل این کاهش، افزایش فعالیت های تخلیه وبارگیری کاپوتاژی به بندر آفتاب از ابتدای سال جاری بوده است.

کاهش 339 درصدی بارگیری کاپوتاژ در بندر چارک 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: همچنین در این مدت 192 هزار و 170 تن کالا از در بندر چارک بارگیری کاپوتاژ شده است که کاهش 339 درصدی بارگیری کاپوتاژ را در این بندر در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

ناصری اذعان داشت: تردد مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق بندر چارک 75 هزار و 975 نفر بوده است که که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 145 درصدی را نشان می دهد.

وی میزان تردد لنج باری به بندر چارک را از ابتدای سال جاری تا کنون 28 فروند عنوان کرد و گفت: این میزان تردد لنج باری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 36 درصدی همراه بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه اظهار داشت: همچنین در این مدت دو هزار و 238 فروند شناور فلزی در بندر چارک تردد داشته اند که تردد این نوع شناورها در مقایسه با سال گذشته کاهش 37 درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: تردد شناورهای مسافری از طریق بندر چارک در این مدت دو هزار و 880 فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی دلیل این افزایش را انتقال اکثر سفرهای دریایی کیش از طریق این بندر اعلام کرد و گفت: امسال تصمیم بر این شده است که سفرهای دریایی بندر آفتاب نیز به بندر چارک انتقال یابد.

ناصری تصریح کرد: فاصله دریایی از بندر چارک تا جزیره کیش 32 کیلومتر است و مدت زمان سفر دریایی از طریق آن یک ساعت خواهد بود.

وی اذعان داشت: همچنین مدت سفر از بندر چارک تا جزیره کیش با استفاده از شناور مخصوص حمل خودرو و مسافر دو ساعت و نیم است.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: سفرهای دریایی توسط شناورهای تندرو و شناورهای مخصوص حمل خودرو در تمام طول سال از طریق بندر چارک صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار