بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 29 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


٣ طرح سودآور برای دارودسته احمدی‎نژاد!

این طرح که با هدف توانمندسازی مردم کم‎درآمد و توزیع ثروت در قالب شرکت‌های تعاونی به اجرا درآمد، جمعیتی حدود ٤٥میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داد. اما حالا خبرهایی از وجود فساد در این طرح به گوش می‎رسد و آزادسازی آن را پس از گذشت ١٠ سال و در دولت یازدهم دچار مشکل کرده است. ابراهیم نکو، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفت‎وگویی  در بررسی چرایی آغاز اجرای این طرح و دو طرح مسکن مهر و قانون هدفمندی یارانه‎ها، از انگیزه نهان احمدی‎نژاد و یارانش برای روی‌کارآمدن در دولت دوازدهم خبر می‎دهد. او می‎گوید: «او نمی‎خواست تمام‎کننده این طرح‎ها باشد؛ چون می‎دانست عمر سیاسی دولتش چنین چیزی را ایجاب نمی‎کند. این اتفاق این‌گونه تعبیر می‎شود که احمدی‎نژاد قصد دارد در عرصه انتخابات دوره دوازدهم دوباره عرض‎اندام کند و مردم آغاز و پایان طرح‎ها را با یکدیگر قیاس کنند.

از آنجا که آغازگر دولت احمدی‎نژاد بوده و کار ارزشمندی را در پیش‎ گرفته اما در دولت بعد هنوز کار به انتها نرسیده، در نتیجه در اذهان، باز او خواهد بود که تمام‎کننده شناخته شده و قهرمان تلقی می‎شود... .
 او می‎خواهد کاری کند که مردم به دنبال ناجی باشند و آن‌وقت او یا یاران و هم‎فکرانش به‎عنوان ناجی دوباره وارد عرصه شوند».
‌ خبرهایی مبنی بر وجود فساد در اجرای طرح سهام عدالت از سوی نمایندگان مجلس به گوش می‎رسد. آیا چنین مسئله‎ای محرز شده یا تنها احتمال آن می‎رود؟
در اینکه اتفاقات درخور ‎توجهی افتاده است، شکی نیست و شکل‎گیری هیأت تحقیق‌وتفحص نیز به این دلیل بوده است. دلیل آن نیز ابعاد بزرگ سهام‌داران سهام عدالت است. هیأت تحقیق‌وتفحص در مراحل میانی راه خود است و باید منتظر شرح مصداق‎ها به‎صورت دقیق‎تر بود. گرچه هنوز مطرح‌شدن آن در رسانه‎ها عوارضی را متوجه جامعه شرکت‎های سهام‌دار آن نکرده است؛ علائم و نشانه‎هایی مبنی بر وجود این مشکلات دیده شده است.
‌ با توجه به اینکه متولی سهام عدالت به نوعی دوگانه بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه است، فسادهایی که به آن اشاره دارید مربوط به کدام بخش است؟
در طرح‎هایی ازاین‌دست و با این ابعاد معمولا اتفاقاتی می‎افتد؛ اما آنچه پیش‎بینی می‎شود این است که در هر دو حوزه مشکلاتی پدید آمده است و تناقضاتی در تصمیم‎گیری‎های دوگانه دیده می‎شود. درحال‌حاضر نمی‎توان یکی را موفق و دیگری را تضعیف کرد، اما هر دو به نوعی ایراداتی دارند و تا زمانی که این تناقضات وجود داشته باشد و تعاملی بین این دو برای یکسان‎سازی تصمیمات وجود نداشته باشد، قطعا ذهنیت‎هایی وجود خواهد داشت.
‌ پس شما اختلاف نظر میان دو وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه را تأیید می‎کنید؟
بله، این اختلاف‎نظر دیده می‎شود، زیرا کار دو وزارتخانه با یکدیگر متفاوت است و یک موضع واحد و مشخص بین این دو وجود ندارد.
‌ اختلاف‌نظر اشاره‌شده از سوی شما بر سر چه ابعادی از طرح سهام عدالت است؟
اختلاف‌نظر بر سر رویه این دو وزارتخانه است که هریک رویه‎ای را در پیش گرفته است، اما اینکه این ستیزها بر سر یک موضوع باشد، این‎گونه نیست. متأسفانه اختلاف نظر بر سر موضوعات زیادی وجود دارد؛ اما هیأت تحقیق‌وتفحص می‎تواند در راستای حل مشکلات به‌وجودآمده با روشن‎سازی‎ اقدام کند؛ متأسفانه هنوز شرکت‎های حامی و سهام‌دار این سهام‎ها، خود نسبت به توزیع سهام از طریق شرکت‎های‌شان معترض هستند.
‌آیا این شرکت‎های سهام‌دار، خودشان متضرر شده‎اند؟
بله زیان داده‎اند و نمی‎توانند سودی بپردازند، وقتی در این شرایط اقتصادی ذخیره‎ای ندارند؛ بنابراین باید با این نهادها، شرکت‎ها و تعاونی‎ها ارتباطاتی داشته باشیم که حرف آنها را نیز بشنویم تا ببینیم قادر به پرداخت و توزیع سود سهام عدالت هستند و آیا سهام‌داران که مردم هستند با مفاهیم این‎گونه برگه‎‎ها آشنایی دارند که در مواقع لازم حتی ضرر دهند؟ اینها مسائلی است که هنوز درباره آنها شفاف‎سازی‎های لازم صورت نگرفته است و به این دلیل این برگه‎های سهام عدالت برای خانوارهایی که دارنده آنها هستند، تبدیل به برگه‎های زینتی و زجرآوری شده که عرض‎اندام می‎کنند، اما چیزی را عاید دارنده خود نمی‎کنند.
‌ با توجه به اینکه سود اولیه این سهام در سال ٨٦ پرداخت شد و از سال ٨٧ به این سو، سودی برای آن پرداخت نشده است، آیا برآوردی از میزان سود یا زیان این سهام‎ها وجود دارد؟
اگر سهام این شرکت‎ها را سودده در نظر بگیریم، هر سهام باید حدود هشت تا ٩‌میلیون سود داشته باشد؛ اما آنچه شواهد نشان می‎دهد با توجه به ضرر شرکت‎ها، بعید می‎دانم این رقم به دست آید. به‌هرحال همه این شرکت‎ها سودده نبوده‎اند. وقتی سوددهی وجود نداشته باشد، انتظار هم نباید داشت. بسیاری از این شرکت‎ها اکنون معترض‎اند که دولت گذشته طرحی را به ‎صورت اقدامی سیاسی و تبلیغاتی در پیش‎ گرفت، بدون اینکه برای آن آینده‎نگری داشته باشد. سهام به معنای سود و زیان است و نباید فقط به مفهوم سوددهی آنها نگاه کرد؛ اما این مفاهیم در جامعه در آن زمان جا نیفتاد. هنوز برآوردی از اینکه شرکت‎های سهام‌دار مانند خودروسازها یا کارخانه‎های دیگر در چه مقاطعی سودده یا زیان‎ده بوده‌اند و مبالغ آن چقدر بوده، انجام نگرفته است. دولت نباید به مواردی ازاین‌دست وارد شود و متعهد به انجام کاری شود که نمی‌تواند آن را انجام دهد. اکنون در حال بررسی هستیم که اصولا این رویه و اجرای سهام عدالت در کشوری مانند کشور ما معنایی دارد و می‎تواند ادامه‎دار باشد و در زمان ورود به بازار سرمایه با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود؟
‌ این جمله آخر شما بوی رد احتمالی این طرح و توقف آن را می‎دهد. آیا توقف این طرح مردم را دچار زیان نمی‎کند؟
به عقیده من در مسائل اقتصادی مانند همین مسئله، جلوگیری از ضرر، خود سود به شمار می‎رود و نمی‎توانیم برنامه‎ها را به هر قیمتی پیش ببریم. باید دید اجرای آن اصلا امکان‎پذیر خواهد بود یا خیر و اگر امکانش نیست باید جلوی آن را گرفت.
‌ آیا اصلاح ساختار اجرائی طرح سهام عدالت بهتر از متوقف‌کردن آن نیست؟
چرا، اگر اصلاحات به صورت منطقی و فنی صورت گیرد، بهتر است؛ اما پیش‎بینی می‎کنم این اقدام کار بسیار سختی خواهد بود و زمانی عوارض و ایرادات آن دیده خواهد شد که وارد بازار سرمایه شود. در آن صورت هم خطرات پرشماری را متوجه اقتصاد کشور خواهد کرد و ظن قوی وجود دارد که منجر به شکل‎گیری بازار سیاه با حضور سودجویان ‎خواهد شد و این سودجویان، سهام افراد طبقات پایین‌دست را به‎گونه‎ای فریب‎کارانه به قیمت بسیار ناچیز خریده و سودهای کلانی را عاید خود می‎کنند که این می‎تواند بازار را متشنج و شرکت‎ها را دچار چالش کند. شرایط بسیار پیچیده است و به این دلیل آزادسازی سهام عدالت در این موقعیت اصلا به صلاح نیست و جامعه را با مشکلات جدیدی، به‌ویژه در حوزه افزایش حجم نقدینگی روبه‌رو خواهد کرد. در این شرایط، ظهور و بروز باندهای سیاه برای تشدید بازارهای کاذب و سیاه پس از آزادسازی سهام عدالت کاملا محتمل است؛ بنابراین باید پیش از ورود سهام عدالت به بازار سرمایه به‎صورت عاقلانه عمل کرد و نباید تصمیم نامناسبی گرفت تا ما را با مسائلی که در دولت قبل پدید آمد، مواجه کند که متأسفانه جمع‌کردن آن ساده نخواهد بود؛ بنابراین هنوز برای آزادسازی سهام عدالت زود است و باید ابتدا راهکاری برای اجرای آن یافت شود. ‫سهام عدالت را می‎توان با مدیریت حساب‌شده و با مطالعه فنی و آگاه‌کردن جامعه پیش برد.
 ‌ یکی از راهکارها برای اجرای طرح سهام عدالت، حضور صندوق‎ها به‌عنوان واسط مردم در بازار سرمایه است زیرا مردم به سازوکار بازار آشنایی ندارند و ممکن است دچار چالش شوند. در این زمینه صحبتی شده؟
تعداد سهام‎داران عدالت محدود نیست و حدود ٤٥‌ میلیون نفر را دربر می‎گیرد، بنابراین ورود آنها با مبالغ اندک می‎تواند مشکلاتی را در بازار سرمایه پدید آورد. هجوم افراد به بازار بورس برای خریدوفروش سهام‎ها با ارزش اندک زیر ١٠‌ میلیون، می‎تواند آشفتگی را در این بازار پدید آورد و به مشکلات حاشیه‎ای بینجامد. اما اینکه آیا تعاونی‎ها و تشکلاتی که عهده‎دار سهام عدالت هستند می‎توانند عهده‎دار این مسئله باشند نیز باید موردارزیابی قرار گیرد. فعلا در این زمینه راهکار مشخصی مطرح نشده است.
‌ همان‌طور که شما هم اشاره کردید این دیدگاه وجود دارد که اجرای طرح سهام عدالت در دولت محمود احمدی‎نژاد سیاسی و تبلیغاتی بود. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟
رئیس ‎دولت قبل که کم، کارهای عجیب و غریب نکرده است و اغلب کارهایش در تاریخ منحصربه‌فرد بوده که حتی برخی از آنها می‎توانست در صورت اجرای صحیح، کارنامه درخشانی را از وی به جای بگذارد، اما انگیزه‎های تبلیغاتی، سیاسی و پوپولیستی بیشتر از مسائل واقعیت‎گرایانه در آقای احمدی‎نژاد و یارانش دیده شده است. همان‌طور طرح‎های مسکن مهر و اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها البته به‎صورت یارانه نقدی به همه مردم به‎عنوان دو طرح تأثیرگذاری که بد به اجرا درآمد، در دولت احمدی‎نژاد کلید خورد، طرح سهام عدالت نیز با انگیزه‎های سیاسی شکل گرفت. این سه طرح برای‌ دارودسته احمدی‎نژاد سودآوری سیاسی بالایی داشت، اما به خاطر تیم ضعیف و احساسی دولت احمدی‎نژاد بد به اجرا درآمد. احمدی‎نژاد به‌خوبی می‎دانست که اجرای طرح سهام عدالت در دولت وی مشکلی را پدید نمی‎آورد، اما برای دولت پس از وی قطعا چالش‎هایی را پدید خواهد آورد و همه کاسه کوزه‎ها سر دولت بعدی خواهد شکست. او می‎خواست از خود نام نیکی به جای بگذارد و مشکلاتی را برای دولت یازدهم که فرقی نمی‎کرد چه دولتی باشد، پدید آورد.
‌دچار چالش‌کردن دولت پس از وی برای احمدی‎نژاد چه سودی به همراه داشت؟
باید نیات وی را تحلیل کرد. پروژه‎هایی مانند مسکن مهر، سهام عدالت و قانون هدفمندی یارانه‎ها طولانی‎مدت است و شروع‎کننده معمولا موفق‎تر است، اما اگر زمان بهره‎برداری، دولت آغازگر سکان را در دست نداشته باشد و طرح به مشکل برخورد، دولت شروع‎کننده کمتر در معرض تهدید است. او نمی‎خواست تمام‎کننده این طرح‎ها باشد چون می‎دانست عمر سیاسی دولتش چنین چیزی را ایجاب نمی‎کند. این اتفاق این‌گونه تعبیر می‎شود که احمدی‎نژاد قصد دارد در عرصه انتخابات دوره دوازدهم دوباره عرض‎اندام کند و مردم آغاز و پایان طرح‎ها را با یکدیگر قیاس کنند. از آنجا که آغازگر دولت احمدی‎نژاد بوده و کار ارزشمندی را در پیش‎ گرفته اما در دولت بعد هنوز کار به انتها نرسیده، درنتیجه در اذهان باز او خواهد بود که تمام‎کننده شناخته شده و قهرمان تلقی می‎شود. درحالی‎که اگر این سه طرح از سوی کارشناسان بررسی شود، قطعا آغازگر و اجراکننده اولیه آنها که دولت احمدی‎نژاد باشد با خودکار قرمز نمره زیر پنج خواهد گرفت. او می‎خواهد کاری کند که مردم به دنبال ناجی باشند و آن‌وقت او یا یاران و هم‎فکرانش به‎عنوان ناجی دوباره وارد عرصه شوند.
‌ دولت یازدهم در چنین شرایطی برای اجرای طرح سهام عدالت چه برنامه‎ای دارد؟
دولت یازدهم دولت معقولی است و اگر به‌درستی نگاه کنیم، جلوی بسیاری از مشکلات را که اگر دولت احمدی‎نژاد ادامه می‎یافت، فاجعه به بار می‎آورد، گرفت. به نظر می‎رسد توقف این طرح هم به لحاظ سیاسی و هم بار مالی به ضرر دولت یازدهم تمام شود، بنابراین پیش‎بینی می‎شود تیم اقتصادی دولت روحانی حتما رویه را ادامه خواهند داد اما نه به هر قیمتی. قطع به یقین با حساب و کتاب با این طرح برخورد خواهد شد و نسبت به اصلاح ساختار آن اقدام می‎شود تا رضایتمندی مردم نیز حاصل شود. به نظر من دولت یازدهم با اطلاع‎رسانی و شفاف‎سازی در جامعه درمورد واقعیت مشکلات، کار راحت‎تری را در پیش خواهد داشت، زیرا اگر مردم واقعیت‎ها را بدانند، دولت را همراهی خواهند کرد.
‌ پیش‎بینی شما از زمان آزادسازی سهام عدالت چه زمانی است؟
به نظر می‎رسد این اتفاق تا پایان سال رخ نخواهد داد چون به انتخابات مجلس نیز برمی‎خورد و ممکن است مشکلاتی را پدید آورد. نیمه اول سال ٩٥ نیز این طرح اجرائی نمی‎شود، اما نیمه دوم سال آینده زمان مناسبی برای آزادسازی سهام عدالت خواهد بود، اما به شرطی که اشکالات آن مرتفع شود.

منبع:  روزنامه شرق


سلام خانم سفیر

یکی دیگر از وعده‌های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان محقق شد وبالاخره تا یک ماه آینده شاهد آغاز فعالیت رسمی اولین سفیر زن بعد از انقلاب اسلامی در دستگاه دیپلماسی کشورمان خواهیم بود تا تابویی ۳۷ ساله شکسته شود.

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران در پنجم شهریورماه ۹۲ در خلال نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران از انتصاب اولین سفیر و سخنگوی زن ایران در وزارت خارجه خبر داد، چنان که بعد از دو هفته شاهدآغاز فعالیت مرضیه افخم یکی از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه بودیم.

در همان زمان بحث‌هایی مبنی بر انتصاب «منصوره شریفی صدر» مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه به عنوان اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران مطرح شد ولی پس از مدتی این موضوع رو به فراموشی رفت چنان که منصوره شریفی صدر همچنان در سمت قبلی خود در وزارت خارجه مشغول به فعالیت است. در آن زمان این احتمال مطرح شد که وی با توجه به فعالیت دیپلماتیکش در شرق آسیا و مسئولیتش به عنوان نفر دوم (معاون) سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو از ۱۳۸۷ تا اسفند ۱۳۹۰ به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان سفیر ایران اعزام خواهد شد. حال بعد از دو سال وعده محمدجواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان جهت انتخاب سفیر زن محقق شده واین بار هم قرعه به نام مرضیه افخم درآمد که پس از دو سال تجربه موفق در سمت سخنگویی به عنوان اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران در دستگاه وزارت خارجه مشغول به فعالیت شود و چمدان هایش را به مقصد انجام وظیفه در کوالا لامپور جمع کند .

مرضیه افخم که از نیمه دوم اسفندماه ۱۳۶۱ در وزارت خارجه مسئولیت خود را آغاز کرده براساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت خارجه دارای لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و فوق لیسانس مطالعات منطقه ای از دانشگاه آزاد اسلامی است.

این دیپلمات ۵۳ ساله کشورمان که هنگام آغاز فعالیت خود در وزارت خارجه ۲۰ سال بیشتر نداشت اکنون با سابقه فعالیت ۳۳ ساله در این وزارتخانه به عنوان اولین سفیر زن روانه مالزی خواهد شد.

افخم پیش از ایفای مسئولیت در نقش سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در سمت‌هایی همچون معاون اداره اطلاعات و انتشارات وزارت خارجه، رییس اداره رسانه‌های گروهی وزارت خارجه، مدیرکل اطلاعات و مطبوعات، مشاور وزیر خارجه، معاون مدیرکل دیپلماسی عمومی و کارشناس ارشد حوزه وزیر در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بوده است.

طبق اخبار انتشار یافته ، مرضیه افخم تا دوهفته ی دیگر همچنان مسوولیت سخنگویی وزارت خارجه را برعهده خواهد داشت و بعد از آن «صادق حسین جابری انصاری » که اکنون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه است، جانشین او خواهد شد .

مهرانگیز دولت‌شاهی دیپلمات ایرانی، اولین سفیر زن ایران در دوران قبل از انقلاب بود ، او به مدت سه سال مسئولیت سفارت ایران در دانمارک را بر عهده داشت. مهرانگیز دولت‌شاهی که متولد اصفهان بود در سال ۱۳۸۷ در پاریس در سن ۹۱ سالگی فوت کرد.

اسرار سنگ قبر آیت الله بهجت+عکس

پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت.


بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.

اما سرانجام از طرف بیت آیت الله بهجت سنگی به ابعاد ۸۰ × ۱۸۰ پیشنهاد می شود، اما در بازار سنگ این نوع سنگ بسیار کمیاب بود و نیاز به پیگیری های مداوم داشت؛ از سوی دیگر برداشت از وجوهات شرعی، برای تهیه سنگ مزار به هیچ عنوان مورد نظر بیت معظم له نبود و برخی دوستداران و شاگردان آیت الله بهجت، داوطلب پرداختی به میزان توانایی خود و چند نفری نیز داوطلب پرداخت کل وجه شدند.

با گذشت بیش از یکسال نه تنها جستجوی سنگ بلکه متن، نوع خط، نوع ترکیب بندی و … مشخص نبود! گویا هیچ متنی رسا نبود تا آن شخصیت والا را توصیف و معرفی کند تا این که هنرمندی متعهد و از ارادتمندان آیت الله بهجت پیشنهاد می کند: «رساترین کلام در تعریف آقا امضای ایشان بود؛ العبد». این پیشنهاد مورد تائید قرار می گیرد.
 
با پیگیری و همراهی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، کارگاهی در اطراف تهران که سنگی با ابعاد مورد نظر را دارد، معرفی می شود.

اما به علت آماده نبودن وجه خرید سنگ، مدتی طول می کشد تا سرانجام بانی سنگ مشخص و سنگ خریداری می شود.

 
 
برای خطاطی و حجاری هنرمندانی از قم و اصفهان و تهران معرفی می شوند و تقسیم کار می شود که در این میان سهم ستاد بازسازی عتبات اصفهان قابل توجه بود؛ هنرمندانی صدیق و متدین که بی وضو دست به کار نبردند.
 
 
به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می کند، «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه ای میناکاری نقش می گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار نو ، روی سنگ قبر متصل می شود.
 

منبع: افکارنیوز


هدیه بنگر به استقلالی ها از طرف هادی نوروزی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یكی دو روز پس از آنكه هادی نوروزی درگذشت و استقلالی ها مثل پرسپولیس عزادار شدند، محسن بنگر در مصاحبه ای گفت كه دیگر هیچ كری خوانی با استقلالی ها ندارد. حالا و پس از گذشت حدود یك ماه از این اتفاق، دربی تهران برگزار می شود و بنگر برای این مسابقه برنامه ای ویژه دارد.

او در مصاحبه ای كه با شماره روز پنجشنبه خبرورزشی انجام داده، گفته كه از طرف هادی نوروزی یك هدیه برای استقلالی ها دارد. هدیه بنگر به استقلالی ها دسته گلی است كه او به سمت سكوهای آبی می برد. معمولا در دربی ها بازیكنان تیم ها برای سكوهای رقیب دسته گل نمی برند و اصلا به سمت آن ها نمی روند. اما این بار درگذشت هادی نوروزی باعث شده كه هواداران و بازیكنان دو تیم، با یكدیگر مهربان تر شوند.


زمان برخورد شیء خطرآفرین به کره زمین

آژانس فضایی اروپا هشدار داد شیء نورانی ناشناخته‌ای بسرعت روبه سوی زمین در حال فرود است که تا ماه آینده بر کره خاکی ما سقوط خواهد کرد و به گفته برخی از دانشمندان می‌تواند برای ساکنان کره خاکی خطرآفرین باشد.

روزنامه ایران: آژانس فضایی اروپا هشدار داد شیء نورانی ناشناخته‌ای بسرعت روبه سوی زمین در حال فرود است که تا ماه آینده بر کره خاکی ما سقوط خواهد کرد و به گفته برخی از دانشمندان می‌تواند برای ساکنان کره خاکی خطرآفرین باشد.
 
این دانشمندان اظهار امیدواری می‌کنند که این شیء آسمانی بر روی ساکنان یک شهر فرود نیاید و در نقطه‌ای از یک اقیانوس سقوط کند.

نخستین مشاهدات انجام شده نشان می‌دهد که این شیء نورانی شبیه یک صخره آسمانی جدا از کرات یا یک شهاب سنگ نیست و دانشمندان امیدوارند بخشی از موشک دست‌ساز انسان باشد که در سفر خود در فضا رها شده و بار دیگر به خانه‌ اصلی‌اش بازمی‌گردد.

ستاره‌شناسان ناسا هم می‌گویند: نزدیک شدن این شیء ناشناخته و نورانی به زمین نگران‌کننده نیست.
پیش‌بینی‌های انجام شده توسط «ناسا» نشان می‌دهد این شیء نورانی در روز 13 نوامبر (22 آبان ماه جاری) احتمالاً در سواحل جنوبی کاستاریکا فرود خواهد آمد.

در حال حاضر دانشمندان ناسا در تلاشند تا خود را برای ورود این شیء مرموز به جو زمین آماده کنند و مسیر دقیق فرود آن را روشن سازند.مارکو میچلی ستاره‌شناس می‌گوید: این اتفاق فرصت ایده‌آلی است که ما آمادگی خود را امتحان کنیم.

 مقابله با شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌هایی که به اتمسفر زمین نزدیک می‌شوند کاری بسیار مهم و حساس است و ما تمامی سعی خود را انجام خواهیم داد تا زمین و ساکنانش در خطر نباشند. دانشمندان در تلاش هستند ماشین‌هایی فضایی ابداع کنند تا هنگام فرود شهاب‌سنگ‌های غول‌پیکر به زمین آنها را در فضا متلاشی کنند.

مارکو میچلی می‌گوید: نخستین فرضیه ما بر این است که شیء مرموز یک تقویت‌کننده موشک است که در فضا رها شده و در مسیر حرکتی خود به سمت زمین باز می‌گردد.اکنون ما مطمئن هستیم شیء مرموز به سمت زمین در حرکت بوده و در حال سازماندهی برنامه‌های ضربتی برای مقابله با این جسم در حال فرود و جلوگیری از تأثیرات آن بر روی زمین هستیم.

تیم فلورر از آژانس فضایی اروپا اضافه کرد: شیء WT1190F شناخته شده.این شیء در 3 اکتبر 2013 به‌وسیله ستاره‌شناسان در کاتالینای آریزونا رؤیت شده است.

 در این مشاهدات روشن شد WT1190F هر 3 هفته یک بار در مسیر بیضوی به دور زمین می‌چرخد. پوسته جسم خالی و شبیه به بدنه بالایی یک موشک است.شیء ناشناخته و به عبارتی زباله فضایی فرصتی مناسب است تا اشیای نزدیک شده به زمین تحت بررسی بیشتر قرار بگیرد.


وقتی آخوند صدای امریکا، قمه می زند/عکس

چند رسانه‌ای > عکس - فردا نوشت:شیخ محمد هدایتی از روحانیون نزدیک به دفتر سید محمدصادق شیرازی است که چند سالی است مدیریت شبکه های ماهواره ای وابسته به بیت صادق شیرازی را بر عهده دارد و در شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب به عنوان کارشناس دینی و مذهبی حاضر می شود.

 

 قمه زنی کارشناس مذهبی صدای آمریکا +عکس


در روزهای اخیر تصاویری از مراسم قمه‌زنی او در فضای مجازی لس‌آنجلس منتشر شده است.

در سال‌های اخیر این شبکه و مسئولان صدای آمریکا تلاش بسیار زیادی کردند تا موضوع قمه‌زنی را به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامه‌ها، محمد هدایتی مدیر شبکه سلام و از کارشناسان دینی صدای آمریکاافزود: با نگاهی بر آیات قرآن می بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است . این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام الله مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت.

بیان این مسئله آنقدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امورد دینی در این برنامه حضور داشت نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و بیان کرد: سخنان آقای هدایتی غلط می باشد و به نوعی تحریف قرآن است.

در ادامه این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان نمودند و اعلام داشتند که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند.

شیخ محمد هدایتی، مدیر شبکه سلام به به راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیه‌های آتشینی در حمایت از جنبش سبز در کشور صادر کرده است که از جمله آنها می‌توان حمایت از آشوبهای سال ۸۸ به‌خصوص ۲۵ بهمن را نام برد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریورماه ۹۲ در دیدار دست‌اندرکاران حج فرمودند: «بزرگان تشیع اعم از امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده اند، بنابراین آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.»


بمب پرسپولیسی‌ها پیش از دربی



پرسپولیسی‌ها پیش از آغاز دربی 81 یک برگ برنده فوق‌العاده برای کری‌خوانی رو کرده‌اند.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین؛ در سال‌های گذشته همواره وقتی طرفداران استقلال و پرسپولیس کری‌خوانی می‌کردند، پرسپولیسی‌ها از 6 تایی‌ها می‌گفتند. اما معمولا جوابی که به آن‌ها داده می‌شد این بود که هیچ فیلمی از این بازی وجود ندارد، پس چندان هم نمی‌شود به آن اعتماد کرد. 

حالا روزنامه پیروزی در شماره روز پنجشنبه خود ادعا کرده فیلم به ثمر رسیدن 2 گل از آن 6 گل را پیدا کرده و دیگر نمی‌شود گفت این مسابقه وجود نداشته است.

امروز بیش از 40 سال از آن بازی می‌گذرد، اما همواره بحث اول و آخر کری ها این مسابقه با نتیجه 6 بر صفر بوده است و به نظر می‌رسد تا سال‌های بعد هم همین بساط وجود داشته باشد. 

باید دید روزنامه پیروزی ادعای خود را به چه طریقی ثابت خواهد کرد.


انتقاد فرزند شهید لاجوردی از رسانه ها: بهره گیری از یک اتفاق برای تخریب هاشمی را،بی تقوایی سیاسی میدانم

فرزند شهید لاجوردی در توضیحی پیرامون جنجالی که در 2-3روز اخیر در برخی رسانه ها و از جمله تلویزیون منعکس شد، از رسانه ای شدن این اتفاق آن هم پس از دوهفته از زمان وقوع، ابراز تعجب کرد.

در توضیح احسان لاجوردی که توسظ یکی از دوستان نزدیک وی به خبرآنلاین رسیده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم


دوشنبه چهارم آبان ماه، نزدیک ظهر بود که یکی از اساتید سابقم تماس گرفتند و جویای احوالم شدند. تماس استاد مقدمه ای شد تا در جریان خبر منتشر شده از حادثه دو هفته پیش قرار گیرم. از رسانه ای شدن ماجرا متأثر شدم و از طریق دوستانی که با جراید در ارتباط هستند تلاش کردم تا خبر از سایت ها حذف شود. دیگر دیر شده بود و کاری از پیش نرفت.

بعد از حادثه از خودم عکسی گرفته و در صفحه اینستاگرامم گذاشته بودم تا ثبت خاطره ای باشد و اشتراک گذاری با دوستان و اقوام. صفحه اینستاگرامم دنبال کنندگان محدودی داشت که غالباً از اقوام و دوستان نزدیک هستند. حتی نام خانوادگی ام را هم در عنوان صفحه درج نکرده ام. با توجه به شناخت مخاطبان محدود صفحه ام گمان نمی کردم که قضیه بعد رسانه ای پیدا کند، آن هم دو هفته پس از درج مطلب !

همان روزهای نخست برخی دوستان پیشنهاد رسانه ای کردن ماجرا را دادند ولی مخالفت کردم. علتش هم حد اقل برای خودم واضح بود. رفتار ارباب و رعیتی سرنشینان خودرو و همچنین خطایی که آقای محافظ کرده بودند یک خطای فردی بوده و نمی توان این خطا را به آقای هاشمی نسبت داد. با تفکیک این حادثه از انتقادات متعددی که به آقای هاشمی وارد می دانم، بهره برداری از این ماجرا برای تخریب ایشان را مصداق بی تقوایی سیاسی می دانم.

از اصحاب رسانه و دوستانی که در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار و تحلیل های این حادثه می کنند تقاضا دارم برای صیانت از اخلاق از ادامه حاشیه سازی در این موضوع بپرهیزند.
سید احسان لاجوردی


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار