رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: خدمات دهان و دندان در سطح یک برای 23 میلیون روستایی در نظر گرفته‌ شده که شامل غربالگری و معاینه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 05 November 2015
حمید صمدزاده در همایش مدیران ارتقای سلامت، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌ شده در وزارت بهداشت بودجه طرح‌های دهان و دندان از 4 درصد به 7 درصد رسیده و این بودجه در صندوق بیمه انتقال‌ یافته و صرف خدمات مربوط به دندان می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در گذشته تنها 4 درصد از بودجه وزارت بهداشت و درمان صرف طرح‌های دهان و دندان می‌شد که تنها کفاف تجهیز و تعمیرات را می‌داد، اما امروز خوشبختانه به 7 درصد رسیده است.
صمدزاده بیان کرد: متأسفانه ما شاهد افزایش پوسیدگی دندان در دانش‌آموزان هستیم در نتیجه باید برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان، طرح ملی دهان و دندان در مدارس اجرایی شود که البته در این‌ ارتباط نرم‌افزاری برای مکان‌یابی مدارس ابتدایی طراحی‌ شده و تا به امروز 60 درصد از مدارس با این نرم‌افزار مکان‌یابی شده‌اند.
رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت و درمان کشور تصریح کرد: برای بحث سلامت دندان شورایی متشکل از 18 عضو و همچنین شورای تحول سلامت دندان نیز تشکیل‌ شده که تحت نظارت مستقیم وزیر بهداشت و درمان در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه بسته خدماتی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در زمینه ارائه خدمات دهان و دندان به‌زودی اجرایی می‌شود، گفت: البته بسته‌های خدماتی و آموزشی به این دانشگاه‌ها ارسال‌ شده و همچنین کار سطوح اولیه طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی نیز تقریباً انجام‌ شده و نظارت نیز روی این طرح‌ها وجود دارد.
رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت و درمان کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های عملیاتی ما برنامه بیمه روستایی است، اضافه کرد: در سال 93 این طرح به‌ طور نهایی انجام‌ نشد و در بحث خدمات دهان و دندان نیز در سطح یک برای 23 میلیون روستایی در نظر گرفته‌ شده که شامل غربالگری و معاینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار