نویسنده مشهدی گفت: شور شهناز نمایشی است که جایگاه زنان در دفاع مقدس را روایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 09 November 2015
راضیه ایرانی در نشست خبری نمایش شور شهناز در مجتمع فرهنگ دیجیتال امام رضا (ع) اظهار کرد: شور شهناز نمایشی است که جایگاه زنان در دفاع مقدس را روایت می‌کند چرا که آنها در خرمشهر همچون مردان از خاک ایران در مقابل دشمن دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه نمایش شور شهناز روایت زندگی شجاعانه شهناز حاجی‌‌زاده است، تصریح کرد: این نمایشنامه شعری در وصف ایران است.

نویسنده نمایشنامه شور شهناز با تاکید بر اینکه برخی از هنرمندان درک درستی از دفاع مقدس ندارند و از قدرت تخیل خود برای نوشتن نمایشنامه استفاده می‌کنند، یادآور شد: متاسفانه نمایش‌های دفاع مقدس در مشهد کمی ضعیف است و سبب خالی شدن سالن‌های نمایش می‌شود و این در حالی است که وقت برای تماشاگر بسیار ارزشمند بوده به طوری که نویسنده و کارگردان باید برای آن ارزش‌گذاری کنند.

ایرانی با اشاره به اینکه جشنواره مقاومت امسال کمی از نمایش شورشهناز برای اجرا در مشهد حمایت کرده است، افزود: متاسفانه مسئولان فرهنگی خراسان رضوی از نمایش‌های ارزشی حمایت نمی‌کنند و نمایش شورشهناز نیز نمونه‌ای از این امر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان نگاه آماری به مذهب دارند در حالی که مذهب بسیار عمیق است و اگر آنها در تفکر خود که از مذهب و اعتقادات سرچشمه می‌گیرد به حمایت از آثار نمایشی با محوریت دین و ارزش توجه کنند شرایط بهتری در حوزه فعالیت‌های تئاتری ایجاد می‌شود.

نویسنده مشهدی تئاتر گفت: در نمایش شور شهناز 21 بازیگر زن و 15 بازیگر مرد حضور دارند.

ایرانی با اشاره به اینکه سقف تئاتر مشهد کوتاه نیست، خاطرنشان کرد: هنرمندی که به فکر مهاجرت از مشهد است باید بداند که اگر در شهر خود تلاش کند به موفقیت‌های بیشتری نسبت به مقصد مهاجرت خود می‌رسد.

گفتنی است نمایش شور شهناز از 17 تا 23 آبان در سالن اصلی تئاترشهر در بوستان ملت، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) هر شب ساعت 19 اجرا می‌شود.

منبع: فارس
برچسب ها: تئاتر شور شهناز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار