کد خبر: ۱۲۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 15 November 2015
 بیش از یک دهه از فعالیت رسمی فرودگاه گرگان می‌گذرد. فرودگاهی كه با توجه به موقعیت استراتژیک گلستان در همسایگی با کشوهای حوزه cis و وجود قومیت‌های مختلف در استان و همچنین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌تواند یکی از اهرم‌های مهم در توسعه و اقتصاد استان محسوب شود. در حالیکه کارشناسان معتقدند ایجاد فرودگاه در یک منطقه و توسعه پروازهای داخلی و خارجی نقش مهمی در اشتغالزایی، حمل و نقل مسافر، صادرات و واردات و به طورکلی توسعه اقتصادی و فرهنگی خواهد داشت اما بعد از گذشت مدت‌ها از راه‌اندازی فرودگاه گرگان هنوز شاهد مشکلاتی هم چون تأخیر فراوان در پروازها و در بسیاری مواقع لغو آن‌ها هستیم.
یکی از مسافران هوایی استان با نارضایتی از تأخیر در پروازهای گلستان به همشهری گفت: پروازهای استان چندین ساعت تأخیر دارد و متأسفانه کسی پاسخگوی این تأخیرها نیست. در استان تنها یک شرکت هوایی وجود دارد و معلوم نیست چرا از دیگر شرکت‌های هوایی استفاده نمی شود؟
«رضا عباسی» افزود: با اینکه در گلستان تنها یک فرودگاه فعال وجود دارد، اما شرکت‌های هوایی بسیار کمی در استان فعال هستند. به این دلیل پرواز گرگان- تهران هم تاخیر فراوانی دارد. متأسفانه تأخیرها به  امر طبیعی و بدیهی تبدیل شده است و وقت دیگران هیچ اهمیتی برای مسئولان ندارد. جالب است بدانید حتی تقاضا برای پرواز به شهرهای بزرگ هم چون اصفهان و شیراز هم در گرگان وجود دارد، اما به دلیل کمبود پرواز بسیاری از مسافران از فرودگاه ساری استفاده می‌کنند.
او ادامه داد: چند هفته گذشته که تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا بود پروزاهای فرودگاه گرگان لغو شد.تنها به این دلیل که تعداد هواپیما کم بود. در واقع هر موقع كه ترافیك مسافر در فرودگاه‌های كشور وجود دارد ابتدا پرواز شهرهایی مانند گرگان را لغو می‌كنند و هواپیماهای این شهر را به دیگر فرودگاه‌ها می‌فرستند. كسی هم نیست كه بتواند حق گرگان را بگیرد. این مسأله در روزهای تعطیلات به کرات دیده می‌شود. برای کمتر شدن چنین مشکلاتی نیاز است همت و تلاش بین مسئولان استان به وجود بیاید.
در حالی که مسافران فرودگاه گرگان، از تأخیرها ناراضی هستند، اما مدیر شرکت فرودگاه‌های استان معتقد است دلیل این تأخیرها و لغو شدن پروازها به ایرلاین‌ها برمی گردد.
«تیمور امیری» در این باره به همشهری گفت: ما بستر را برای نشست و برخاست هوایی آماده کرده ایم اما دلیل تأخیرها می‌تواند به کمبود هواپیما، شرایط نامساعد آب و هوایی، تأخیر از مسیر قبلی یا نقص هوایی مربوط شود. وی در خصوص افزایش پروازها از فرودگاه استان گفت: در رابطه با افزایش پروازها با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها مذاکره شده و اگر مجوز پروازهای جدید صادر شود، فرودگاه گرگان به عنوان یک فرودگاه عملیاتی آمادگی برای نشست و برخاست هواپیماها را دارد و ما در طول شبانه روز امکان سرویس‌دهی داریم. او ادامه داد: البته ایجاد مسیرهای جدید پروازی و افزایش تعداد پروازها بستگی به تمایل ایرلاین‌ها، تقاضای مردمی و فعالیت دفاتر فروش بلیت دارد اما ما همواره اعلام آمادگی کرده ایم که ما توانایی سرویس دهی ناوبری و فرودگاهی را به هواپیماها داریم. ما زمینه را برای فعالیت شرکت‌های هوایی بیشتر در استان آماده کرده‌ایم. حتی 45 میلیارد تومان در فرودگاه گرگان هزینه کردیم تا در سلامتی پروازها مشکلی نداشته باشیم.
پرواز حجاج استان با هواپیمای 340 سعودی در در حال انجام است. بنابراین بستر برای افزایش سفرهای هوایی در استان مهیاست. با این وجود پیگیری این مساله همت مسئولان استانی را می‌طلبد.
او خاطرنشان کرد: برای افزایش پروازها از طریق حوزه استانداری و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی انجام شده است که به دنبال این پیگیری‌ها برخی از ایرلاین‌ها و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری، قول هایی برای برقراری پروازهای جدید داده اند که تا کنون این امر محقق نشده است. چند هفته گذشته نیز نامه‌ای برای پیگیری این موضوع نوشته شد و به جمعی از مسئولان، سرمایه گذاران و  نمایندگان مجلس ارسال شد. امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه داشته باشد.
تلاش همشهری برای گفت و گو با چند نماینده مجلس در استان بی نتیجه ماند و متأسفانه نمایندگان به این سوال که برای افزایش پروازها در استان چه اقداماتی انجام شده است حتی بعد از گذاشتن پیام خبرنگار همشهری پاسخ ندادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار