اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصوب طرحی به شهرداری تهران مجوز دادند تا 50 میلیارد ریال برای برگزاری مراسم اربعین حسینی هزینه کند.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 15 November 2015
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و هفتمین جلسه غیرعلنی شورای شهر در جریان بررسی طرح مجوز شهرداری تهران برای انجام هزینه در ایام اربعین اظهار کرد: به منظور برگزاری با شکوه ایام اربعین حسینی به شهرداری تهران اجازه داده می شود تا سقف مبلغ 50 میلیارد ریال نسبت به تامین نیازها اقدام کند.

وی افزود: شهرداری تهران باید گزارش هزینه ایام اربعین را ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. 

دبیر تشکیل ستاد اربعین با حضور معاونان، شهرداران و واحدهای ذی ربط و تعیین دو نفر از اعضای شورای شهر به انتخاب شورا و به عنوان ناظر در ستاد مذکور را از تبصره های این طرح عنوان کرد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس تبصره ماده واحده این طرح هر نوع هزینه کرد توسط شهرداری های مناطق در ایام اربعین تخلف است و هزینه باید از طریق تصمیمات ستاد انجام شود. 

عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه اظهار کرد: کمک مدیریت شهری به مراسم اربعین با بازخورد مناسبی روبرو نشده است.

وی با اشاره به بدهی های شهرداری تهران به شرکت ها و پیمانکاران خاطرنشان کرد: شرکت ها و پیمانکاران در 6 ماه گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده و از شهرداری طلبکار هستند.
وی گفت: این در حالی است که تزریق یک یا دو میلیارد تومان تاثیر زیادی در زندگی کارگران این شرکت ها دارد. 

مختاباد با تاکید بر اینکه حسابرسی از مبالغ تخصیص یافته باید به شورای شهر گزارش شود، افزود: این پول بیت المال است و گزارش هزینه اربعین سال گذشته نیز به شورای شهر ارائه نشده است. 

مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه تجمع زائران اباعبدالله(ع) در مراسم اربعین را یک حادثه بی نظیر در کره زمین عنوان کرد و گفت: هیچ جا را نمی توان سراغ داشت که این جمعیت در راستای یک موضوع خاص دور هم جمع شوند. 

وی با بیان اینکه باید گزارش هزینه کرد آن مبلغ به شورا ارائه شود اظهار کرد: مبلغ 50 میلیارد ریال مبلغ ناچیزی است در حالی که تاثیرگزاری مراسم اربعین صدها برابر بیشتر از برنامه های فرهنگی اجرایی در بوستان های شهر تهران است. 

محسن سرخو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در شهرهای کربلا و نجف زیرساخت های مدیرت شهری بسیار ضعیف است که نمونه بارز آن را می توان در جمع آوری زباله دید.

وی موافقت خود را با ارائه گزارش هزینه کرد سال قبل در ایام اربعین اعلام کرد.
حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز گفت: بهتر است شهرداری در سال های آتی لایحه ای در این زمینه ارائه کند تا این بودجه شکل قانونی تری به خود گیرد. 

ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران نیز گفت: جدولی در خصوص هزینه کرد 50 میلیارد ریال سال قبل به شورا ارائه شده است. 
وی با بیان اینکه در این مراسم شهرداری تهران محور خدمات رسانی است، افزود: شهرداری منطقه پنج در سال گذشته در مرز مهران خدمات به زائران را برعهده داشت و تنها در یک فقره از خدمات خود 70 هزار ویزیت درمانی انجام شد.

در ادامه جلسه هادی ساعی و اسماعیل دوستی دو عضو دیگر شورای شهر پیشنهاداتی را مطرح کردند که براساس آن مقرر شد بیشتر هزینه ها در داخل کشور و در مرزها انجام شود. 

همچنین محسن پیرهادی و رحمت الله حافظی به عنوان دو عضو ناظر بر حسن اجرای این مصوبه از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شدند.

اعضای شورای شهر در ادامه این جلسه جوابیه شورای شهر به اعتراض فرمانداری تهران در خصوص مصوبه 'الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت' را در دستور کار قرار داده و تصویب کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار