مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبرداد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: استان لرستان تنها استان کشور است که در سالجاری موفق شد مجوز واگذاری بلند مدت کارگاه هایی که بالای ۱۰ سال راکد بوده اند را دریافت کند.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 03 December 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، علی آشتاب یکی از مشکلات متقاضیان کار در لرستان را ضعف مهارتی آن ها دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته نیاز آموزشی استان در رابطه با بازار کار احصا و شناسایی شد.


وی بر ارتقاء سطح مهارت بیکاران در لرستان تاکید کرد و بیان داشت: حرکت به سمت آموزش های تخصصی از موضوعاتی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد زیرا در گذشته آموزش هایی داده می شد که متناسب با نیاز بازار کار و بنگاه های اقتصادی استان نبود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه در لرستان تنگاتنگ نیست، تصریح کرد: این عدم ارتباط منطقی باعث شده آن طور که باید دانشگاه ها به کمک رفع مشکلات صنعت استان نیایند که آموزش های فنی و حرفه ای می تواند این خلاء را پر کند.

آشتاب یکی از راه های ارتقاء فرهنگ کار را بحث مهارت آموزی خواند و افزود: سازمان فنی و حرفه ای می تواند در این حوزه حضور فعال و موثری داشته باشد.

وی بر لزوم ایجاد اشتغال تولید محور همراه با تخصص تاکید کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه های استان به دنبال این هستیم موضوع آموزش های چند مهارتی در دبیرستان ها دنبال شود تا دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار حداقل دو مهارت داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان داشت: مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان موضوع استفاده از ظرفیت های بلا استفاده استان را در دستور کار قرار داد و این امر باعث ایجاد توفیقاتی شد .

آشتاب به تعیین تکلیف ۲۵ مرکز راکد استان در سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: استان لرستان تنها استان کشور است که در سالجاری موفق شد مجوز واگذاری بلند مدت کارگاه هایی که بالای ۱۰ سال راکد بوده اند را دریافت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار