مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: با اختصاص 200 میلیارد تومان برای مقابله با حوادث پیش‌بینی‌نشده در کشور، این استان بیشترین جذب اعتبار را به خود تخصیص داده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ 15 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس، حسن فیاض‌پور، بعد از ظهر امروز در همایش سراسری شهرداران استان فارس اظهار داشت: تخصیص اعتبار در قالب مقابله با خشکسالی، فضای سبز، زیباسازی شهری، امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی و کمک به سازمان همیاری‌های شهرداری به‌منظور تسریع در برنامه‌های عمرانی در نظر گرفته‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است در سال آینده اعتبار در نظر گرفته‌ شده برای استان فارس به طرح جامع جداسازی آب فضای سبز شیراز از آب شرب اختصاص یابد.

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه اختصاص اعتبار به پایگاه نیمه‌تمام آتش‌نشانی و راه‌اندازی این اداره بر اساس جمعیت نیز موردتوجه قرار گرفته است،‌تصریح کرد: با اختصاص 200 میلیارد تومان برای مقابله با حوادث پیش‌بینی‌نشده در کشور، این استان بیشترین جذب اعتبار را به خود تخصیص داده است.

علی‌رضا صحرائیان نیز در این همایش اظهار داشت: اجرای طرح هادی برای شهرهای با 2 یا 4 هزار نفر جمعیت در استان فارس ضروری نیست و در این مورد علت اصلی پدیده حاشیه‌نشینی و توجه به شهرهای کوچک و تهیه طرح جامع برای این‌گونه شهرها است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: برای تحقق رعایت دقیق ضوابط معماری و شهرسازی تعیین کارشناسان الزامی است و نیز باید از کاربری‌های غیر مرتبط برای صدور مجوز ساخت‌ و ساز نیز خودداری شود.

وی تصریح کرد: توجه به اولویت‌بندی در پروژه‌های عمرانی شامل ورودی شهرها، پرهیز از برنامه‌های حاشیه‌ای و استفاده از گونه‌های کم‌مصرف برای مقابله با خشکسالی و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب و نیز استانداردسازی مصالح ساختمانی و رعایت ایمنی کنار پل‌ها و جداول باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس بیان داشت: شهرداران این استان باید زیباسازی شهرها، توجه به رعایت و اصول شهرسازی با استانداردهای تعیین‌شده و نیز اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌های عمرانی را مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار