مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: مردم استان برای شناسایی و برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی با مسئولان همراهی کنند.
کد خبر: ۱۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰ 15 March 2015

رحمان وهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: اقشار مختلف مردم در صورت داشتن هرگونه گزارش پیرامون تخریب جنگل، قطع درختان، نابودی مراتع و ... را باید به تلفن 1504 گزارش دهند.

وی ادامه داد: شماره تلفن 1504 پل ارتباطی بین مردم و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و برای دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق چوب، تخریب، تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی و ... اختصاص یافته است.

وی افزود: تلفن گویای اعلام شده به صورت شبانه‌‌روزی، حتی تعطیلات مختلف سال آماده دریافت و ضبط گزارشات اقشار مختلف مردم، نهادها و تشکل‌های طبیعت‌دوست استان می‌باشد.

وی همراهی مردم آذربایجان غربی برای شناسایی و برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم باید در انجام این مهم کنار مسئولان، ماموران و ضابطان قانون باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرسنل این مجموعه بعد از دریافت گزارش با صرف کمترین مدت زمان در محل گزارش شده حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: حتی تعطیلات و شرایط نامساعد جوی مانع اعزام به ماموریت نیست.

وهاب‌زاده کمبود آب، مسائل زیست محیطی به ویژه بحران دریاچه ارومیه را یک تهدید جدی دانست و ادامه داد: حاشیه‌های دریاچه ارومیه در اثر خشکسالی، عدم مدیریت بهینه، چرای بیش از حد دام و برخوردهای بی‌رحمانه عوامل انسانی به بیابان تبدیل شده است.

وی حاشیه دریاچه ارومیه را کانون تولید گرد و غبار و همچنین ریزگردهای مختلف دانست و ادامه داد: این موضوع برای سلامت ابنای بشر به معنای واقعی خطرآفرین بوده و باید چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه استاندار با همراهی مردم طبیعت‌دوست و تشکل‌های مردم‌نهاد نسبت به غرس نهال در حاشیه دریاچه ارومیه پرداخت، گفت: این حرکت ضرورت توجه به دریاچه ارومیه را یادآوری می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت، عزیمت مردم به فضاهای سبز و دامان طبیعت، اضافه کرد: متاسفانه یک عده در این ایام با بیل و کلنگ به شکل بی‌رحمانه‌ای طبیعت را تخریب می‌کنند، که باید در رفتار خود به معنای واقعی تجدید‌نظر کنند.

وهاب‌زاده اراضی طبیعی را منابع ملی، انفال و متعلق به رسول اکرم (ص) دانست و ادامه داد: باید در مقابل دخل، تصرف‌ و تخریب‌ها به شکل قاطعانه ایستادگی کرد، که در این راستا نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی به دلیل سودجویی و به دست آوردن منافع شخصی همچنین بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران به دنبال تصرف و تخریب اراضی هستند، اظهار کرد: در مقابل زیاده‌خواهان ایستادگی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار