استاندار اردبیل با بیان اینکه آشنایی مدیران با مسایل حقوقی ضرورت دارد خواستار برگزاری دوره هایی در این ارتباط برای مسوولان ارگان ها و اداره ها شد.
کد خبر: ۱۴۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲ 16 December 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، شامگاه سه شنبه در نشست مربوط به بررسی مشکل ها و موانع موجود در تغییر کاربری اراضی افزود : کم آشنایی و یا ناآشنایی مدیران اجرایی با قوانین و مقررات حقوقی ، اغلب پیامدهای منفی در انجام کارها دارد و بسیاری از مشکلات از این موضوع پدید می آید.
وی بیان کرد: از گذشته چنین عادت شده که در اجرای کارها رابطه مدارانه عمل کنیم و این درحالیست که ضابطه مندی بهترین و موفق ترین شیوه برای انجام امور است.
وی تعاونی ها را یکی از مهمترین بخش هایی دانست که اغلب تشکیل دهندگان و متولیان آن به خاطر ناآشنایی با مقررات و قوانین و به خصوص در ارتباط با مسایل حقوقی در انجام وظایفشان دچار مشکل فراوان می شوند و این موضوع یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت بخش تعاون در کشوراست.
وی از مسوولان ذیربط خواست تا دوره هایی را در زمینه مسایل ، قوانین و مقررات حقوقی مرتبط با تامین اجتماعی ، کار ، تجارت ، محیط زیست ، تعاونی ها و تغییر کاربری اراضی برای مدیران ارگان ها و اداره های استان اردبیل برگزار کنند.
استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وجود کم توجهی به بعضی مقررات علت اصلی بروز مشکل در زمینه تغییر کاربری اراضی می باشد گفت : مدیران ذیربط برای جلوگیری از موضوع زمین خواری و تغییر کاربری زمین های کشاورزی و مراتع باید هنگام واگذاری زمین برای پروژه های صنعتی و تولیدی حد نصاب ها را رعایت کنند.
خدابخش ، اضافه کرد: این درست نیست که هر فرد در هر جا و به هر مقدار که دلش می خواهد برای اجرای پروژه تقاضای زمین نماید و این کار باید براساس قوانین انجام شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل تشکیل شد عدم اختصاص اعتبارهای دولتی مورد نیاز ، دادن مجوز ساخت و ساز به شکل غیرمجاز توسط بعضی از اداره ها و کمبود امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی برای نظارت در این زمینه را از مشکل های موجود در ارتباط با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ذکر و پیشنهادهای لازم ارایه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار