رئیس مجلس شورای اسلامی در قم عنوان کرد:
بسته شدن پرونده PMD یک توفیق دیپلماتیک بود، چون پس از این قطعنامه شورای حکام، همه قطعنامه‌های گذشته لغو می‌شود. چند روز گذشته در مجلس آمریکا طرح روادید دنبال شده است که این یک حرکت ایذایی و خلاف برنامه توافق برجام است.
کد خبر: ۱۴۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰ 17 December 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش مدیرکل آژانس، پذیرفتن که ایران سلاح هسته ای ندارد و با مصوبه شورای حکام، ایران به پیروزی دیپلماسی دست یافت.

وی این پیروزی را خاتمه‌ای بر شرارت 10 ساله غربی‌ها دانسته و افزود: کاری که در چند سال اخیر در زمینه مذاکرات هسته ای پیگیری شد، شب گذشته با بسته شدن پرونده PMDجمهوری اسلامی ایران در شورای حکام به توفیق رسید که براساس این قطعنامه همه قطعنامه‌های گذشته شورای حکام لغو شد و این یک دستاورد مهم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش آمانو را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: هرچند در لا به لای این گزارش حرف‌های نادرستی زده شده بود اما جمع بندی آن به نفع ایران تمام شد.

وی خطاب به کشورهای تحریم کننده گفت: سوال این است که وضع تحریم‌ها علیه ایران پایه‌اش برچه اساسی بوده، شما که می‌گفتید ایران سلاح هسته‌ای دارد، الان در گزارش آمده که ایران سلاح هسته‌ای نداشته است. در گزارش آژانس حداکثر موضوعی که آمده مربوط به انجام برخی مطالعات است که این هم موضوعی نیست که سبب ایجاد فشار بر کشور شود.

لاریجانی با بیان اینکه ایران طی دو سال مذاکرات سخت و نفس گیری را انجام داد گفت: مسیری که ایران در دیپلماسی دنبال می کرد با مدیریت بالاترین مقام جمهوری اسلامی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود که تصمیم درستی را در این مسیر اتخاذ کرده بودند.

وی اضافه کرد: با وجود ادعاهای بعضی‌ها در داخل مبنی بر غلط بودن مسیر مذاکرات، حل مسئله PMD و پایان این شرارت بین المللی بیانگر این بود که مسیر دیپلماسی و مذاکرات مسیر صحیحی بود و جمهوری اسلامی در سطح کلان یک تصمیم درست و سنجیده‌ای گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با لغو تحریم ها شاهد توسعه اقتصادی کشورمان خواهیم شد و از تمام کسانی که در این مسیر اقداماتی انجام داده اند تشکر می کنیم.

وی با اشاره به طرح مجلس سنای آمریکا مبنی بر لزوم تجدید نظر در دریافت ویزای آمریکا برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند، گفت: هرچند این مسئله امر مهمی نیست اما ایذایی است و برخلاف بندهای 28 و 29 برجام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها این طرح را دنبال کنند با دست خودشان یک دستاورد را خراب می‌کنند چون برخلاف برجام است و برایشان مشکل ایجاد می‌کنند.

نیروهای داوطلب، هلال احمر را به نهادی چابک تبدیل کرده

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به جایگاه هلال احمر نیز تأکید کرد: هلال احمر یکی از سازمانهای پرتحرک در همه کشور‌ها و مخصوصا در کشور ما است که در آن حوادث زیادی رخ می‌دهد، و حرکت پویایی در کشور دارد.

وی افزود: استفاده از نیروهای داوطلب و مردمی سبب چابکی و شادابی این سازمان می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: ارتباطات عاطفی که این نهاد با اقدامات خود در جامعه به وجود می‌آورد بسیار با ارزش است و اقدامات هلال احمر سبب می‌شود که در روابط مردم با یکدیگر به هم تنیدگی عاطفی به وجود آید.

وی ادامه داد: در قانون تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین در بودجه سال آینده تلاش می‌کنیم که زمینه‌های خدمت بیشتری برای هلال احمر فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار