نخستین دستگاه سی تی اسکن در راستای اجرای اهداف طرح تحول نظام سلامت در شهرستان آبدانان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 19 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نخستین دستگاه سی تی اسکن در راستای اجرای اهداف طرح تحول نظام سلامت در شهرستان آبدانان راه اندازی شد.
فرماندار آبدانان روز شنبه در حاشیه افتتاح این دستگاه پزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: یک دستگاه سی تی اسکن در ادامه اجرای قسمت های مختلف طرح جامع نظام سلامت با پیگیری مستمر استاندار ایلام، رییس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تهیه و در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان آبدانان نصب شد.
مجید عسگری افزود: راه اندازی دستگاه بخشی از مشکلات درمانی و تشخیصی مردم این شهرستان را مرتفع می کند.
وی حل مشکلات بهداشتی درمانی مردم و تامین نیازهای آنان را اولویت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و یادآور شد: برای خرید ، نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان 55 میلیارد ریال از محل اعتبارهای طرح جامع نظام سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.
فرماندار آبدانان نصب این دستگاه را یکی از مطالبات و نیازهای اساسی مردم این شهرستان دانست و تاکید کرد: با راه اندازی این دستگاه مشکل تشخیصی مردم شهرستان آبدانان برای درازمدت به این سامانه برطرف می شود.
عسگری تعداد پزشکان متخصص شاغل در این شهرستان را 9 نفر اعلام کرد و گفت: برای استفاده بهینه و تخصصی از این دستگاه پیشرفته، به 2 پزشک در تخصص های رادیولوژی و اعصاب و روان نیاز است که متخصص رادیولوژی در شهرستان مستقر شده و متخصص اعصاب و روان نیز در آینده نزدیک در این منطقه مستقر خواهد شد.
وی فضای بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) را برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان ناکافی دانست و اضافه کرد: به منظور رفع نیازهای درمانی و توسعه بخش های زایشگاه، رادیولوژی و اورژانس بیمارستان با 150 متر مربع، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، بیمارانی که در شهرستان آبدانان برای تشخیص امراض خود نیاز به دستگاه سی تی اسکن داشتند، مجبور بودند به شهرستان های ایلام، دزفول ، اهواز و تهران مراجعه کنند که با نصب این دستگاه بخش زیادی از مشکلات و هزینه های درمانی مردم منطقه کاهش می یابد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار