رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر هرمزگان از نجات جان چهار سرنشین یک قایق موتوری سانحه دیده در آب های استان در 24 ساعت گذشته توسط گروه تجسس و نجات دریایی این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 23 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: این قایق موتوری صیادی حوالی ساعت 19 عصر روز دوشنبه 30 آذرماه به دلیل شرایط نامساعد جوی و خرابی موتور، در فاصله 13 مایلی غرب جزیره تنب بزرگ در دریا سرگردان شدند.

وی افزود: پس از دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی از بندرگاه جزیره ابوموسی به موقعیت سانحه اعزام و هماهنگی های لازم با ارگان های دریایی همکار و همیاران ناجی مستقر در منطقه، صورت گرفت و یک شناور هادی نیز از بندر لنگه به محل سانحه اعزام شد.

مکی زاده خاطرنشان کرد: به همت همیاران ناجی، حوالی ساعت دو بامداد روز گذشته چهار نفر سانحه دیده به همراه قایق، صحیح و سالم پیدا شدند و به جزیره تنب بزرگ انتقال یافتند.

وی ضمن اشاره به خطر بالای تردد دریایی با قایق های موتوری در شرایط نامساعد جوی، خاطرنشان کرد: قایق های موتوری صیادی تنها در شرایط مساعد جوی و حداکثر تا فاصله دو مایلی از ساحل مجاز به تردد هستند اما موارد زیادی پیش آمده که چنین وضعیتی نقض شده و سوانح دریایی ناگواری رقم خورده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار