یک نماینده در گفت و گو با تابناک؛
گران شدن کالا و خدمات این روزها آنقدر تکرار شده است که دیگر از گرانی سخن گفتن برای همه خسته کننده شده است، و البته برای جیب هایی که خالی است، همچنان شرمندگی دارد و بس . . .
کد خبر: ۱۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 24 December 2015


رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کردبا وجود ادامه روند سیاست های کاهش نرخ تورمی دولت، جدید ترین گزارش بانک مرکزی نشان از افزایش چراغ خاموش، حداقل 7 قلم کالای اساسی دارد، در هفته منتهی به پایان آذر ماه قیمت تخم مرغ، حبوبات، میوه ها و سبزی های تازه بیش از دیگر اقلام مصرفی افزایش قیمت پیدا کردند.

به گزارش«تابناک»، بانک مرکزی اعلام کرده است، در در هفته گذشته قیمت 7 قلم کالای اساسی افزایش داشته است، و بهای 4 گروه نیز تغییر چندانی نداشته است، در این هفته قیمت، لبنیات، چای، برنج، روغن نباتی و حبوبات، بدون تغییر بود، اما تخم مرغ با افزایش 3.9 درصد و گوشت مرغ 6.7، گوشت گوسفند حدود 0.2، قیمت حبوبات 1 درصد قیمت میوه 4.1 درصد و سبزی نیز 6.6 درصد مواجه شد.

البته برخی مسئولان از جمله رئیس اتحادیه مرغداران، علت این گرانی را در آب هوا دانسته و تقصیرات را برگردن سرد شدن هوا و بارندگی های اخیر انداخته است، یوسفی در این باره گفته است، نواساناتی را که بانک مرکزی اعلام کرده است به دلیل برف شدید و بسته شدن برخی از راهای کشور اتفاق افتاد چرا که عرضه مرغ در بازار کاهش پیدا کرد، لذا باعث افزایش در قیمت آن شد.

اگر به موارد زیر افزیش قیمت میوه ها و برخی از اقلام دیگر از جمله آجیل و شیرینی در روزهای گذشته که به جای شیرین کردن کام مردم در شب یلدا باعث تلخ شدن آن گشت را نیز اضافه کنیم، باز همان حکایت قدیمی نبود نظارت سرباز خواهد کرد و هر کس تقصیرات را بر گردن دیگری خواهد انداخت.

این افزایش چراغ خاموش که با بی توجهی مسئولان دولتی و حتی در برخی از موارد باچراغ سبز دولتی ها صورت می گیرد صدای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در آورده است.

محمد باقری بناب در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت، هزینه زندگی برای مردم بالا رفته است، مردم سالها انتظار کشیده اند تا به آرامش برسند اما نه تنها اوضاع بهتر نشده، بلکه هر روز هم بدتر شده است، معلوم نیست تا کی این وضعیت دوام خواهد آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت، هر بهانه ای باعث افزایش قیمت ها می شود، کار به جایی رسیده است که آقایان سرد شدن هوا را نیز عامل گرانی می دانند، مگر می شود هر لحظه قیمت ها را بالا برد.

وی گفت: عامل اصلی این گرانی ها به نظر می رسد که خود دولت باشد، امروز دولت قیمت تمام خدمات خود را گران کرده است، قیمت، آب، برق، سوخت طاقت فرسا شده وبرای تولید کننده صرف نمی کند تولید کند، دستمزد ها هم سالها است که افزایش چندانی نداشته بنابراین انگیزه ای برای کار کردن وجود ندارد به همین دلیل همه چیز افزایش داشته است.

این نماینده مجلس گفت: دولت به تولید کنندگان محصولات لبنی مجوز افزایش قیمت تا 6 درصد را صادر کرده است اما هنوز تولید کننده ها مواد اولیه خود را از کشاورزان و دامداران با قیمت های سه سال پیش خریداری می کنند، اگر قرار است محصولات لبنی شش درصد گران شود طبیعتا شیر هم باید گران شود اما عملا این کار انجام نمی شود، همین عدم نظارت ها در سالهای گذشته باعث شده تا عمده دامداران کشور از این کار کناره گیری کنند.

همچنین سیدمحمد سادات ابراهیمی، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر رشد قیمت مواد غذایی، در بازار، گفت: با توجه به شرایط نابه سامان اقتصادی و رکود موجود در جامعه افزایش قیمت ها تنها به کاهش مصرف آن منجر می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، با منفی ارزیابی کردن افزایش قیمت مواد غذایی،‌گفت: رشد قیمت ها هیچ تناسبی با جیب مردم نداشته از این رو لازم است دولت با پرداخت یارانه به تولید از فشار بر مردم در نتیجه افزایش نرخ ها جلوگیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار