رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:در مازندران خلا فرآوری میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و باید بخش صنعت در این زمینه فعال شود.
کد خبر: ۱۵۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 27 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،محمد محمدپور عمران با بیان اینکه در حوزه میوه و سبزی هم وضعیت تولید در مازندران مناسب است، اظهار کرد: مشکل صنعتی سازی برخی از واحدها به ویژه در کنسانتره باید مرتفع شود واریته‌هایمان برای تازه‌خوری مناسب است اما برای تبدیل شدن به کنسانتره از ضریب تبدیل مناسب برخوردار نیست.

وی افزود: امیدوارم باغات استان در راستای صنعتی‌سازی واریته ها برای بهبود تولید اقدامات لازم را عمل بیاورند.

محمدپور با عنوان به اینکه در حوزه سبزی در زمینه فرآوری آن خلا وجود دارد که باید با تکنولوژی آی کیو اف و سایر تجهیزات مجهز باشد، اضافه کرد: جای کار و سرمایه‌گزاری بیشتر وجود دارد و تصور ما این است که ما می‌توانیم در زمینه فرآوری سبزی نقش مهم داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به بحران آب در سایر نقاط کشور مازندران همچنان می‌تواند قطب محصولاتزراعی و باغی باشد.

محمدپور با اشاره به اینکه در حوزه لبنی نیز در مازندران توانمند هستیم، گفت: صنعت پیشرفته لبنی در استان حاکم است و بیش از 2 هزار و 500 لیتر شیر برای پردازش ظرفیت در استان وجود دارد و از 16 استان کشور شیر وارد استان می شود و علاقه مند هستیم که تأمین شیر نیز در استان بومی شود.

وی افزود: در نظر داریم از طریق واحدهای دامی صنعتی بتوانیم در راستای کاهش قیمت و حمل و نقل تلاش کنیم.

این مسئول اشاره کرد: برخی از واحدهای پنیر ما جز واحدهای انحصاری پنیر است که حداقل 3سال باید در انبار بماند تا بتواند این تبدیل صورت بگیرد.

محمدپور تصریح کرد: در بخش صادرات محصولات لبنی نیز با آمار 8 ماهه قریب 20 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته گزارش شده است.

محمدپور با اذعان به اینکه توانمندی مازندران در صنعت غذا به معنی توانمندی مازندران در کشور است، گفت: در مجموع وضعیت صنعت غذای مازندران وضعیت خوبی است و ما همچنان در راستای تکمیل این روند هستیم.

وی با اشاره به اینکه من هم به مردم و فعالان اقتصادی توصیه می کنم که از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند، عنوان کرد: کمتر پیش می آید که فعالان ملی و جهانی در یک مجموعهجمع شوند مازندران قطب صنایع غذایی است و تصور ما این است که ما امکان توسعه بازار و پیوندهای جدید در سطح ملی و در سطح جهانی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار