یک دیپلمات ژاپنی ابراز امیدواری کرد که توکیو بتواند با استفاده از روابط حسنه اش با تهران و ریاض نقشی مثبت در عادی سازی روابط دو کشور ایفا کند.
کد خبر: ۱۵۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 05 January 2016
به گزارش ایرنا «موتوهیده یوشیکاوا»، سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد با اشاره به اقدام یکجانبه ریاض در قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: توکیو امیدوار است که بتواند با بهره گیری از مناسبات خوب خود با کشورهای خاورمیانه در زمینه کاهش تنش بین عربستان و ایران اقدام کند.

«یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن نیز امروز با اشاره به وابستگی بالای این کشور به نفت منطقه خاورمیانه گفت: ژاپن نگران وخامت اوضاع منطقه و قطع روابط بین کشورها از جمله عربستان با ایران است.

او همچنین گفت: طرف ها برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع، خویشتن دار باشند و از طریق گفت وگو و تبادل نظر، مسائل را حل و فصل کنند.

سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: ما روابط بسیار خوب و مناسبی با همه کشورهای خاورمیانه از جمله دو کشور ایران و عربستان داریم و امید زیادی دارم که بتوان از این موقعیت برای برقراری نوعی «تعادل شایسته» در مناسبات دو کشور بهره برد.

محاکمه و اعدام آیت الله «نمر» رهبر شیعیان عربستان اعتراض های وسیعی در کشورهای جهان داشت و متعاقب آن عربستان در اقدامی خشم آلود تصمیم به قطع روابط با ایران گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار