امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر گفت: شیخ نمر تنها متعلق به کشور عربستان نبود و تفکر جهانی و بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۱۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 07 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری در مراسم محکومیت عربستان سعودی در پی به شهادت رساندن شیخ نمر که در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: یک گروه از کسانی که بر یکتایی خداوند شهادت می دهند عالمان هستند همان کسانی که صاحبان علم ، سرمایه بیداری و دانش و بصیرت هستند.

این مسئول گفت: در گذشته برخی می گفتند کسی که آب حیات بنوشد عمر جاودان پیدا می کند و امروزه متوجه شدیم که منظور از آب حیات معارف الهی است.

وی افزود: امام راحل قبل از آنکه او را چهره سیاسی و انقلابی بدانیم وی را شخصیتی عالم و مفسر می‌دانیم، علم قدرت می آورد و کسی که علم ندارد جاهلی است که بصیرت و بینایی ندارد و نظام سیاسی عربستان از افرادی کور و بی بصیرت تشکیل شده است.

جباری اظهار کرد: بن سلمان قبل از اینکه دستور اعدام شیخ نمر را بدهد خودش مستقیما وی را شکنجه کرد و خبیث ترین و قصی الاقلب ترین انسان را برای بریدن سر شیخ نمر انتخاب کردند.

امام جمعه بهشهر تأکید کرد: امروز مسئولیت علما و طلاب شیعه بیشتر از هر زمانی است و باید وارد میدان مبارزه شوید و بر علیه افراد ضد اسلام بایستیم که در غیر این صورت اگر میدان خالی باشد ظالمان با شمشیرهای در دستشان گردن مظلومان عالم را یکی پس از دیگری خواهند زد.

وی افزود: شیخ نمر تنها شیخی نبود که عربستان سعودی سرش را از بدن جدا کرد و به قتل رساند در طی سا‌لها این رژیم غاصب شیخ نمرهای زیادی را مظلومانه به قتل رساند.

جباری اظهار کرد: مگر شیخ نمر چه می گفت که دستور اعدامش را دادند او حرف حقی را فریاد می زد که خود حکومت عربستان در قالب کتاب قرآن چاپ می کند اما به محتوی قرآن کاری دارند و حتی برخلاف آن عمل می کنند.

وی با بیان اینکه افرادی مانند شیخ نمر گوی سبقت را در دفاع دین و کیان اسلام ربودند، افزود: شیخ نمر عالمی مجاهد و متعهد بود که فریاد او در حکومت کور و قاتل عربستان این بود که با ظالمان همراهی نکنید و با راه افتادن به دنبال ظالم ، ظلم را تأیید نکنید.

امام جمعه بهشهر گفت: باید علما و طلاب نسبت به حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع شناخت کافی داشته باشند زیرا علم چراغ راه و روشن کننده مسیر است و کسی که به سیاست های زمان آشنا باشد گرفتار اشتباه و گمراهی نمی شود.

جباری تصریح کرد: رژیم عربستان به ایران انتقاد می کند که شیخ نمر یک شهروند عربستانی بود که خلاف کرد و حکومت عربستان او را اعدام کرد و ربطی به ایران ندارد و این به اصطلاح منطق عربستان جهالت و کوری آنها را نشان می دهد زیرا شیخ نمر جهانی و بین المللی فکر می کرد و از اسلام واقعی سخن می گفت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار