معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شرکت 85 فارغ‎التحصیل نیم‎سال نخست تحصیلی دانشگاه‎های علوم پزشکی منطقه یک کشور در آزمون صلاحیت بالینی در دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه ساری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 09 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،دکتر محمدصادق رضایی در حاشیه برگزاری آزمون صلاحیت بالینی فارغ‎التحصیلان پزشکی عمومی منطقه یک کشور که در دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه ساری برگزار شد با اعلام مطلب فوق افزود: آزمون صلاحیت بالینی به صورت هم زمان در مراکز 10گانه آمایش آموزش عالی سلامت برگزار شد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجری آزمون منطقه یک کشور است.


وی اظهار کرد: در این آزمون، 23 فارغ‎التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی در گلستان، 17 نفر در سمنان و 45 نفر در مازندران که جزو منطقه یک آمایش سلامت هستند، زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرکت کردند.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این آزمون‎ها در سنجش عملی فارغ‎التحصیلان نقش داشته و کاربردی و عملی است، افزود: هدف از آزمون، شناسایی صلاحیت بالینی افرادی است که دوره فارغ‎التحصیلی پزشکی عمومی را می‎گذرانند و از بهمن‎ماه به بعد فارغ التحصیل می شوند، همچنین کسانی که شرایط ثبت نام در آزمون دستیاری را دارند باید این آزمون را هم قبول بشوند.


دکتر رضایی بیان کرد: در مجموع، 85 نفر در آزمون سنجش مهارت عملی شرکت کردند که شامل دانشجویان در حال فارغ‎التحصیل از دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، بابل، سمنان، شاهرود و گلستان از منطقه یک آمایش عالی سلامت هستند.


وی گفت: این آزمون دو بار در سال برگزار می شود، اگر فارغ‎التحصیلان در آزمون نخست قبول نشوند، تا چهار بار حق شرکت دارند، این آزمون ها نیز شامل شرح حال گرفتن، معاینه بالینی، مصاحبه بین پزشک و بیمار و اقدام عملی مثل احیای بیمار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار