ساری-ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پلمپ 68 کارگاه غیر ایمن ساختمانی استان خبر داد و علت آن را رعایت نکردن نکات ایمنی برشمرد.
کد خبر: ۱۶۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 09 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، کامران اصغری به اجرای طرح بازرسی و ارزیابی از میزان ایمنی کارگاههای ساختمانی مازندران در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت : با همکاری دادستان شهرستان ها ، کارگاه های ساختمانی غیرایمن پلمپ می شوند .


وی علت اجرای طرح بازرسی و بستن کارگاهها را افزایش وقوع حوادث حین کار برای کارگران اعلام کرد و افزود : به علت رعایت نشدن نکات ایمنی در کارگاههای ساختمانی ، متاسفانه شاهد بروز حوادث دلخراش بخصوص فوت کارگران هستیم .


مدیر کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی مازندران گفت : این گام نخست برای ایمن سازی کارگاههای ساختمانی و کاهش حوادث حین کار برای کارگران است و این روند تداوم می یابد تا ایمنی در فضای کار کارگران ساختمانی فراهم شود . 


وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای ایمن سازی کارگاهها خبر داد و افزود : از این پس ارتقای رتبه مهندسان و تمدید دفترچه کار کارگران ساختمانی تنها با گذراندن دوره های آموزش ایمنی امکان پذیر است . 


اصغری آمار قربانیان ناشی از ایمن نبودن کارگاههای ساختمانی در مازندران را در 9 ماهه امسال بیش از 50 نفر اعلام کرد و گفت که پارسال هم 80 کارگر ساختمانی هنگام کار جانشان را از دست دادند.


وی سقوط از ارتفاع، سقوط اجسام، ریزش آوار و دیواره گودبرداری، سقوط بالابر و برق گرفتگی را از شایع ترین حوادث حین کار برای کارگران ساختمانی معرفی کرد.


براساس آمارهای رسمی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکنون بیش ازسه هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان و بیش از 10 هزار کارگر ساختمانی استان دردوره های آموزشی ایمنی در کار شرکت کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار